این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۰۶-۲۱۳

عنوان فارسی تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله زمینه و اهداف: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در بین افراد جامعه بخصوص دانشجویان لذا نیاز به پژوهش در این زمینه از ضروریات می‌باشد. هدف این پژوهش مشخص کردن تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. روش بررسی: روش تحقیق پیمایشی می‌باشد. جامعه موردپژوهش کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه که در سال تحصیلی 1395-1394 مشغول به تحصیل بودند که 100 نفر به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. به‌منظور سنجش پیشرفت تحصیلی از معدل ترم گذشته دانشجویان و سنجش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده‌های به‌دست‌آمده از طریق نرم‌افزار Spss و با استفاده از آنالیز واریانس یک‌طرفه تحلیل شد. یافته‌ها: بین نمره پیشرفت تحصیلی دانشجویانی که کاربر عادی شبکه‌های اجتماعی (با میانگین 15/15 و انحراف استاندارد 1/55) و دارای اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی خفیف (با میانگین 15/13و انحراف استاندارد 2/01) و دارای اعتیاد به شبکه‌های مجازی شدید (با میانگین 14/84 و انحراف استاندارد 0/72) تفاوت معنادار وجود دارد. (/0>p). نتیجه‌گیری: سپری کردن زمان بیش‌ازحد در شبکه‌های اجتماعی مجازی باعث کاهش ساعات مطالعه و خستگی دانشجویان در کلاس می‌شود بنابراین کاهش پیشرفت تحصیلی را در پی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه‌های اجتماعی، مجازی، پیشرفت تحصیلی

عنوان انگلیسی The Effect of Use Social Networks on the Girls Students Academic Achievement
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aims: Due to the increasing use of social networks among people, especially students, so research in this area is necessary. The aim of this study was to determine the effect of using social networks on the academic achievement of students of Islamic Azad University. Methods: The research method is surveyed. The study population included all students of Islamic Azad University Izeh that were enrolled in the academic year 95-94 that about 100 people were randomly selected. To measure the academic achievement of students in the last semester students and to measure the use of social networks used questionnaire. The data obtained were analyzed through the software spss and using one-way ANOVA. Results: There is a significant difference between the academic achievement of students that ordinary users of social networks (M= 15/15 and SD= 55.1) and to social networks mild addiction (mean 13/15 and SD 01/2) and have social networks severe addiction (M= 84/14 and SD=72/1) (005/0> p) Conclusions: Spending too much time on social networks cause to fatiguing in class and Reducing the hour's study and resulted in the academic achievement of students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social Networks, virtual, Academic Achievement

نویسندگان مقاله کبری امامی ریزی | cobra emami rizi
department of education,izeh branch,islamic azad university,izeh,iran
گروه علوم تربیتی، واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، خوزستان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ایذه (Islamic azad university of izeh)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1304-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-331828.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات