این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۱۳-۲۲۳

عنوان فارسی بررسی کیفیت نظام ارزیابی عملکرد دانشجویان در آموزش مجازی ایران و روسیه
چکیده فارسی مقاله زمینه و اهداف: بررسی کیفیت ارزیابی عملکرد دانشجویان آموزش مجازی ایران و روسیه از دیدگاه دانشجویان است. روش بررسی: جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه‌های مجازی ایران و روسیه تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها 221 نفر در این پژوهش شرکت کردند. برای دستیابی به هدف پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 97/0 استفاده‌شده است. یافته‌ها: کیفیت نظام ارزیابی عملکرد دانشجو در آموزش مجازی ایران و روسیه در سطح 05/0 تفاوت معنادار دارند. نتایج نشان می‌دهد که دانشجویان ایرانی از میان مؤلفه‌های موجود سه مؤلفه " ارائه اطلاعات کافی در مورد شرایط آزمون نهایی، نوع نمره دهی، زمان و مکان برگزاری آزمون"، "تنوع در روش‌های ارزیابی و نظارت بر کار فراگیر" و "ارائه بازخورد منظم به فراگیر باهدف رفع مشکلات یادگیری" را باکیفیت ارزیابی کرده‌اند و دانشجویان روسی مؤلفه‌های "مقابله با تقلب و سرقت علمی"، "کیفیت پیش‌آزمون از درس باهدف سنجش میزان دانش قبلی فرد" و "مطابقت داشتن روش‌های ارزیابی با محتوای آموزشی" را به‌عنوان سه مؤلفه باکیفیت ارزیابی کرده‌اند. نتیجه‌گیری: در نظام ارزیابی ایران در مقایسه با روسیه، به سرقت علمی، پیش‌آزمون و تطابق روش‌های ارزیابی با محتوای آموزشی، توجه کمتری شده است. استفاده از راهکارهای کشور روسیه در این زمینه می‌تواند در افزایش کیفیت نظام ارزیابی ایران تأثیر بسزایی داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت، ارزیابی عملکرد، آموزش مجازی، ایران، روسیه

عنوان انگلیسی Investigating the Quality of Assessment System of Students’ Performance in Virtual Education in Iran and Russia
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aims: investigating the quality of assessment of students’ performance in virtual education from the viewpoint of students in Iran and Russia. Methods: The population of the study was virtual universities students of Iran and Russia, among them, 221 students have participated in the study. To achieve this aim, a researcher was used questionnaire with 0.97 reliability. Results showed that there was a significant difference at the 0.05 level of the quality of assessment system of students’ performance in the virtual education of Iran and Russia. Results: There are significant differences in assessment quality of students’ performance in the virtual education of Iran and Russia at the level 05/0. Results indicated that three factors of "providing sufficient information about the final exam conditions, the type of scoring, time and place of exam", "diversity in methods of assessing and supervising the work of the students" and "offering regular feedback to the learner with the aim of solving the learning problems " were considered for assessment quality by Iranian students. In addition, Russian students selected three factors such as "fight against fraud and plagiarism, the quality of pre-test to assess students’ pre-knowledge and consistent of evaluation methods with educational content " for assessment quality. Conclusions: In comparing assessment system of Iran by Russia', there has been less attention to the plagiarism, pre-testing and conformity of assessment procedures with educational content. Using the approach of Russia in this field could have a significant effect on the assessment quality of Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدامین عظیمی | seyed amin azimi
department of methodology of training and education, institute of psychology and education, kazan federal university, kazan, russia
گروه روش شناسی آموزش و تعلیم وتربیت، موسسه روانشناسی و تعلیم و تربیت، دانشگاه فدرال کازان، کازان، روسیه

بی بی عشرت زمانی | bibi eshrat zamani
department of educational sciences educational technology, university of isfahan, iran
گروه تعلیم وتربیت، موسسه روانشناسی و تعلیم و تربیت، دانشگاه فدرال کازان، کازان، روسیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

نسیم سلیمانی | nasim soleimani
department of education, institute of psychology and education, kazan federal university, kazan, russia
گروه تکنولوژی آموزشی ، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1306-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-331829.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات