این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۳۴-۲۴۷
عنوان فارسی
تحلیل محتوای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران بر اساس مفروضه های نظام سلامت با تأکید بر آموزش
چکیده فارسی مقاله
زمینه و اهداف: با عنایت به اهمیت آموزش بهداشت و ارتقای سلامت که بهعنوان یک منبع مهم در توسعه ی اقتصادی ، اجتماعی و فردی مطرح می شود ، این مطالعه به بررسی تجزیه و تحلیل محتوای طرح تحول بنیادین آموزشوپرورش بر اساس مفروضه های نظام سلامت با تأکید بر آموزش پرداخته است . روش بررسی: در این تحقیق از روش تحلیل محتوا "آنتروپی شانون" می باشد که پردازش داده ها را در بحث تحلیل محتوا با نگاه جدید و به صورت کمی و کیفی مطرح می کند. آنتروپی در تئوری اطلاعات ، شاخصی است برای اندازه گیری عدم اطمینان که به وسیله، یک توزیع احتمال بیان می شود. محتوای طرح ازنظر پاسخگو(طرح تحول بنیادین آموزشوپرورش ) و دوازده مؤلفه اصلی و 58 مؤلفه فرعی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در سال 1395 مورد بررسی قرار گرفت یافتهها: نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد که از بررسی کل سند تحول بنیادین مؤلفه ی مربوط بهسلامت روانی با 97 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده، و کمترین مقدار مربوط به معلولیت با 0 فراوانی است نتیجهگیری: یافته های حاصل از فراوانی مؤلفه ها نشان داده است که مؤلفه های نظام سلامت از توزیع نرمال برخوردار نیستند بهطوریکه متاسفانه در حد خیلی کم به آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در این سند پرداخته شده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Content analysis of Basic Education Development Plan based on the Assumption of Health System with an Emphasis on Education
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aims: Given the importance of Health education and health promotion are considered as important sources in economic, social and individual development, this study investigated the relationship Content analysis of Basic Education Development Plan based on the assumption of health system with an emphasis on education. Methods: In this article, "Shannon Entropy" content analysis method is used which, using a new vison, discusses data processing in the content analysis both quantitatively and qualitatively. In Information Theory, entropy is an index to measure uncertainty expressed by a probability distribution. The content of Basic Education Development Plan along with 12 main components and 58 sub-components of Health education and promotion was examined in 2016. Results: After discussing the entire document of Basic Education Development Plan, entropy content analysis showed that mental health component was the most frequent component with 97 cases and disability was the least frequent with 0 frequency. Conclusions: Findings from frequency of components showed that components of Health System do not have a normal distribution so that very little attention is paid to Health education and Health promotion in this document.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یوسف ادیب | yousef adib
department of educational sciences, faculty of psychology and educational sciences, university of tabriz, tabriz, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
محمد عظیمی | mohamad azimi
department of educational sciences, faculty of psychology and educational sciences, university of tabriz, tabriz, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
اسکندر فتحی آذر | eskandar fathi azar
department of educational sciences, faculty of psychology and educational sciences, university of tabriz, tabriz, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
حسین مطلبی | hossein matlabi
departement of health education and health promotion, faculty of health education, university of medical sciences,tabriz, iran
گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ، دانشکده آموزش بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1357-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-331831.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات