این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Acta Medica Iranica، جلد ۶۲، شماره ۲، صفحات ۵۵-۵۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Curriculum Definition Revisited
چکیده انگلیسی مقاله The definition of "curriculum" has been the subject of scholarly debate for decades. This commentary revisits one of the most widely accepted definitions of curriculum in health profession education and offers a revised definition. The authors aim to emphasize the importance of planned and unplanned learning experiences in the definition of curriculum. Also, the key role of students’ support to help students make the most of their learning from the un-planned experiences is highlighted. In cases where the holistic learning experiences are neglected, the school is unlikely to achieve its ultimate goals.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله | Nasim Gheshlaghi Azar
Department of Medical Education, School of Education and Learning Technologies, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, Tehran, Iran.


| Fakhrosadat Hosseini
Department of Research, School of Education and Learning Technologies, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, Tehran, Iran.



نشانی اینترنتی https://acta.tums.ac.ir/index.php/acta/article/view/11044
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات