این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
Acta Medica Iranica
، جلد ۶۲، شماره ۲، صفحات ۵۸-۶۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Using Lesson Study to Enhance the Quality of Teaching and Learning in Health Professions Education
چکیده انگلیسی مقاله
Lesson study (LS) offers a systematic, but flexible, approach for enhancing the quality of teaching and learning in Health Professions Education (HPE). There is increasing global use of LS in primary, secondary and higher education, with studies highlighting its impact on enhancing the quality of both teaching and learning through the professional development of teachers. During LS, teachers collaboratively research their own practice with a variety of stakeholders, including students, subject specialists and education experts. The article describes how LS can be practically adapted and implemented in a variety of both academic and clinical settings across the continuum of HPE.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
| John Sandars
Edge Hill University Medical School, Faculty of Health, Social Care and Medicine, Edge Hill University, Ormskirk, United Kingdom
| David Allan
Department of Secondary, Further Education and Training, Faculty of Education, Edge Hill University, Ormskirk, United Kingdom.
نشانی اینترنتی
https://acta.tums.ac.ir/index.php/acta/article/view/11045
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات