این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۳۲، شماره ۹، صفحات ۸۱۸۷-۸۱۹۰
عنوان فارسی
ضرورت ارزیابی کیفیت آموزش بالینی و چالشهای آن
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
آموزش بالینی در شکلدهی توانمندیها و مهارتهای حرفهای فراگیران نقش مهمی دارد و قسمت حساس و اساسی آموزش علوم پزشکی است. آموزش بالینی اطلاعات و مهارتهای مربوط به مراقبت از بیمار را برای دانشجویان ارائه میدهد و همچنین سبب افزایش مهارتهای تصمیم
گیری، بهبود تفکر انتقادی و افزایش اعتمادبهنفس دانشجویان میشود. آموزش بالینی فرصت مناسبی را برای تبدیل دانش نظری به مهارتهای روانی حرکتی برای دانشجویان در فرآیند مراقبت فراهم میکند بهطوری که هرچه آموزش به دانشجویان بهتر باشد کیفیت مراقبت مطلوبتر میشود، بنابراین توجه به آموزش بالینی و عوامل مؤثر بر آن مهم است. با توجه به اهمیت ارزیابی مسـتمر وضعیت موجود آموزش بالینی، پیشنهاد میگردد با بازنگری محتوای دروس و ارائه درسهایی با اهداف روشن، داشتن طرح درس، برنامه آموزش بالینی و توجیه کامل و دقیق دانشجویان، استفاده از وسایل کمک آموزشی جدید، برنامهریزی مناسب جهت تقسیم تعداد دانشجویان در بخشها، تجهیز بخشها به امکانات رفاهی بیشتر مشکلات حوزه آموزش بالینی کاهش یابد، علاوه بر این مسئولین با ارزیابی مستمر وضع موجود و استفاده از نظرات دانشجویان و آموزش دهندگان، تحلیل مسائل و شناسایی مشکلات و چالشهای موجود سبب ارتقاء کیفیت آموزش شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی، آموزش بالینی، چالش
عنوان انگلیسی
Importance of Evaluating the Quality of Clinical Education and Its Challenges
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Clinical education plays a crucial role in shaping the capabilities and professional skills of learners, and it is an essential and sensitive part of medical education. Clinical education provides students with information and skills related to patient care, as well as improving decision-making skills, critical thinking, and increasing students' self-confidence. Clinical education provides an opportunity for transforming theoretical knowledge into practical skills in caregiving, meaning that enhanced education leads to improved quality of care. Therefore, attention to clinical education and its influencing factors is important. With the importance of continuous assessment of the current status of clinical education, it is proposed to review the content of courses and provide clear objectives, lesson plans, clinical education programs, and thorough justification for students. The use of new educational aids, appropriate planning for dividing students into sections, and equipping departments with more facilities can reduce the problems in clinical education. Furthermore, authorities ought to enhance educational quality by regularly evaluating the current landscape and employing feedback from learners and teachers to examine issues and pinpoint existing obstacles and difficulties.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Assessment, clinical training, challenge.
نویسندگان مقاله
لیلا احمدی لاری | Leyla Ahmadi lari
Department of Anesthesiology, School of Nursing, Larestan University of Medical Sciences, Larestan, Iran.
گروه هوشبری، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی لارستان، لار، ایران.
سمیه زیدآبادی نژاد | Somayeh Zeidabadinejad
Department of Anesthesiology, Sirjan School of Medical Sciences, Sirjan, Iran.
گروه هوشبری، دانشکده علوم پزشکی سیرجان، سیرجان، ایران
پرنیا ابوالقاسمی نژاد | Parniya Abolghaseminejad
Department of Public Health, Sirjan School of Medical Sciences, Sirjan, Iran.
گروه بهداشت عمومی، دانشکده علوم پزشکی سیرجان، سیرجان، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jssu.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-5393-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
نامه به سردبیر
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات