این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۹، شماره ۳، صفحات ۱۸۸-۱۹۳

عنوان فارسی شناسایی راهبردهای اخلاقی آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: توجه به راهبردهای اخلاقی در آموزش کارآفرینی می تواند از عوامل مهمی باشد که زمینه توسعه اخلاق کارآفرینی را فراهم می آورد، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف شناسایی راهبردهای اخلاقی آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی انجام شد.
روش: روش تحقیق پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی بود. مشارکت کنندگان خبرگان و اساتید دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری هدفمند از نوع نظری با 13 نفر استفاده شد، برآورد حجم نمونه مورد نظر بر مبنای اشباع نظری داده ها انجام شد. ابزار گردآوری داده های پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. روایی و پایایی ابزارهای گردآوری داده های پژوهش مورد تایید قرار گرفت، تجزیه و تحلیل داده ها در از طریق کدگذاری باز انجام شد.
یافته ها: یافته های بخش کیفی نشان داد که 45 شاخص راهبردهای اخلاقی آموزش کارآفرینی در پنج عامل اخلاق مداری در ساختار مدیریت، اخلاق مداری در فعالیت های تیمی، بازتعریف ارزش های اخلاقی کارآفرینی، اصلاح قوانین و آیین نامه ها، نهادینه سازی اخلاق حرفه ای شناسایی شد، یافته های بخش کمی نیز نشان داد که بار عاملی تمامی شاخص های شناسایی مورد تایید قرار می گیرد.
نتیجه گیری: شناسایی عوامل راهبردهای اخلاقی در راستای آموزش کارآفرینی می تواند به عنوان یک راهبرد در راستای ارتقای رفتارهای کارآفرینانه مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبردهای اخلاقی، آموزش کارآفرینی، نظام آموزش عالی

عنوان انگلیسی Identifying the Ethical Strategies of Entrepreneurship Education in the Higher Education System
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Paying attention to ethical strategies in entrepreneurship education can be one of the important factors that provide the context for the development of entrepreneurial ethics, with the understanding of this importance, the present research was conducted with the aim of identifying ethical strategies of entrepreneurship education in the higher education system.
Method: The qualitative research method was content analysis type. The participants were experts and university professors. The purposeful theoretical sampling method was used with 13 people, the estimation of the desired sample size was done based on the theoretical saturation of the data. The research data collection tool was semi-structured interview. Validity and reliability of research data collection tools were confirmed, data analysis was done through open coding.
Results: The findings of the qualitative part showed that 45 indicators of ethical strategies of entrepreneurship education in five factors of ethics in management structure, ethics in team activities, redefinition of ethical values ​​of entrepreneurship, amendment of laws and regulations, institutionalization of professional ethics was identified The findings of the quantitative section also showed that the factor load of all identification indicators is confirmed.
Conclusion: Identifying the factors of ethical strategies in the direction of entrepreneurship education can be considered as a strategy in the direction of promoting entrepreneurial behaviors
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethical Strategies, Entrepreneurship Education, Higher Education System

نویسندگان مقاله کژال شیخ احمدی | Kazhal Shikh Ahmadi
Dept. of Higher Education Management, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2874-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات