این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۱۲، شماره ۲۴، صفحات ۱-۱۱
عنوان فارسی
بررسی عددی و تجربی رفتار هیدرودینامیکی گردابه نعل اسبی اطراف برجک
چکیده فارسی مقاله
گردابه نعل اسبی در اطراف تلاقی برجک-بدنه زیردریایی ایجاد شده و تاثیر مهمی در یکنواختی جریان ویک پروانه زیردریایی دارد، و نمیتوان اثر گردابه نعل اسبی را روی عملکرد هیدرودینامیکی زیردریایی نادیده گرفت. گردابه نعل اسبی نویز هیدرودینامیکی زیردریایی را افزایش میدهد و باعث غیر-یکنواختی جریان پروانه میشود. یک روش مناسب برای کاهش اثرات جریان گردابه ای، استفاده از مولدهای ورتکس است. در تحقیق حاضر به کمک روش مرئی سازی با روغن و شبیه سازی عددی با نرم افزار اپن فوم، میدان جریان در اطراف یک مدل زیرسطحی استاندارد با استفاده از مولدهای ورتکس در زوایای حمله 30⁰≤α≤0⁰ بررسی شده است. استفاده از روش آزمایشگاهی در تونل باد و شبیه سازی عددی در مطالعه حاضر به بررسی فیزیک اثر مولدهای ورتکس روی ساختار گردابه های تشکیل شده در اطراف زیرسطحی کمک نمود. در این مطالعه، نتایج حاصل نشان میدهند که استفاده از مولدهای ورتکس باعث کاهش قدرت گردابه نعل اسبی، خط جدایش، اندازه ابعاد گرادبه های عرضی و نیروی پسا می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جسم زیرسطحی، مولد ورتکس، مرئی سازی جریان، اپنفوم
عنوان انگلیسی
Numerical and Experimental Investigation of Hydrodynamic Behavior of a Horseshoe Vortex around sail
چکیده انگلیسی مقاله
The horseshoe vortex generated around the sail-body junction of a submarine has an important influence on the uniformity of the submarine wake at the propeller and hydrodynamic noise. The influence of the horseshoe vorex on the submarine performance is not negligible. A suitable way to reduce the effects of this separated flow is to use vortex generators. The main goal of the present study is to investigate the flow field around a standard underwater model employing the vortex generator by using the oil flow visualization method and CFD method (OpenFOAM code) in 0°≤α≤30° angles of attack. In this study, the application of experimental method in wind tunnel and CFD simulation which can help us to precisely study the structure of vortical flow field. The results show that Vortex Generators placed along the submarine do indeed significantly reduce strength of the horseshoe vortex, line separation, size of cross-flow vortices and drag force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی دهقان منشادی | mojtaba dehghan manshadi
mut
مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)
کاظم هجرانفر | kazem hejranfar
sut
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف؛
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
امیر حمزه فرج اللهی | amir hamzeh farajollahi
mut
مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-637-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/420/article-420-333588.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Submarine Hydrodynamic & Design
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات