این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۱۲، شماره ۲۴، صفحات ۶۵-۷۳
عنوان فارسی
بررسی عددی و تجربی تاثیرهای غلاف یک توربین داکتی بر روی جریانهای بالادست و پاییندست
چکیده فارسی مقاله
وجود مناطق ساحلی گسترده در ایران، این کشور را تبدیل به منطقهای بالقوه برای تولید برقآبی کرده است. توربینهای داکتی یا غلافدار با افزایش سرعت سیال، توان تولیدی توربین را بالا برده و لذا مناطق بالقوه تولید برق را به مناطق بالفعل تبدیل میکند. هدف از این مقاله بررسی اثرات یک غلاف با سطح مقطع ایرفویلی بر جریان بالادست و پاییندست است که از جمله موارد مهم جهت شناخت عملکرد و بکارگیری این نوع توربینها است. ازاینرو، سرعت سیال مجموعا در هشت مقطع در جلو و پشت غلاف در یک تونل باد اندازهگیری و پروفیلهای حاصله با نتایج شبیهسازی عددی مقایسه شد. نتایج نشان دادند که افزایش ناچیز فشار در جلو و از بین رفتن سریع اثرات غلاف در پشت آن به دلیل طراحی خط جریانی خاص، از جمله مزایای آن است که باعث میشود بتوان تعداد بیشتری از این غلاف در یک منطقه مشخص نصب نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تاثیر غلاف بر جریان، یکنواختی جریان پاییندست، پروفیل سرعت.
عنوان انگلیسی
Numerical and Experimental Investigation of Shroud Effects of a Ducted Turbine on Upwind and Downwind Flows
چکیده انگلیسی مقاله
Existence of coastal regions in Iran has made this country a potential area to produce hydro-electric. Ducted or shrouded turbines generate more output power by increasing fluid velocity; therefore, they turn potential areas to actual areas to produce electricity. The purpose of this study is to investigate effects of a shroud with airfoil cross-section form on upwind and downwind streams which is a vital parameter of performance and usage of this kind of turbines. To do this, the fluid velocity was measured at eight sections behind and in front of the shroud in total and the velocity profiles were compared with numerical simulation results. The results showed that the inconsiderable increase of pressure in front and fast disappearance of the effects of shroud behind it, which is as a result of specific streamed-line design, are some advantages that cause to install more shrouds in a defined area.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید احمدی اصل | hamid ahmadi asl
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
رضا کمالی منفرد | reza kamali monfared
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
منوچهر راد | manouchehr rad
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-611-2&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/420/article-420-333593.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
CFD
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات