این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۴۱-۴۸
عنوان فارسی
ارزشیابی تماس حرفه ای با آزبست در یک صنعت تولید لنت ترمز خودرو
چکیده فارسی مقاله
بررسی توصیفی میزان بار آلودگی و تماس مخاطره آمیز در فرآیندهای تولید لنت ترمز از طریق تعیین کل ذرات آزبست (Total dust) در یک صنعت تولید لنت ترمز نشان داد که غلظت ذرات کل در دو سالن و در 15 نقطه مجزا بین 16.88 تا 2 میلی گرم بر مترمکعب می باشد که بیشتر از حد استاندارد تعیین شده است. در اقدام بعدی شمارش الیاف آزبست در محیط کار مطابق با دستورالعمل اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای آمریکا (OSHA) به منظور ارزیابی سطح تماس مخاطره آمیز با آزبست هم نشان داد که در کلیه نقاط اندازه گیری شده غلظت الیاف آزبست بین 9.5-1.6 برابر میزان توصیه شده متوسط میانگین وزنی (TWA) می باشد. با استفاده از نمونه های بدست آمده و توزین و شمارش الیاف به منظور تفکیک ذرات فیبری و غیر فیبری و مطالعه میکروسکوپی مشخص گردید که فقط 10% کل ذرات شمارش شده را الیاف تشکیل می دهند و 90% مابقی شامل اشکال غیر لنفی می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الیاف آزبست،ارزشیابی تماس حرفه ای،صنعت اصطکاکی خودرو
عنوان انگلیسی
ASSESSMENT OF OCCUPATIONAL EXPOSURE TO AIRBORN ASBESTOSE DUST IN THE BRAKE SHOE MANUFACTUREFACTORY
چکیده انگلیسی مقاله
This study has been done in a raajor brake-shoe factor.'. Air samples were taken and dustlevels determined according to OSHA code, revealing a dust load in weighting and shootingsaloons ranging from 2 to 16.88 mg/nr Measurement and counting of asbestos fibers weredone using OSHA ID 160/ code and permissible exposure levels. Asbestos fiber counts in sampled areas were higher than the time weighted average level(TWA) and even higher than action level.Particle size distribution was also determined. It turned out that of the 3000 counted particles,%90 of non-fibers and %10 are fiber-shaped. Also size of %60.4 of counted fibers is lowerthan 10 x that %80 of them are fibers.The results of this study showed significantly thai the maximum pollution loads occur in theweighting section, especially in the mixers. Heavy pollutant load. low air flow (face velocity)and use of canopies with the lowest enclosure may be regarded as potential mechanisms.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین کاکویی | h kakooei
دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
محمود صامتی | m sameti
دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://sjsph.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-284&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات