این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Rehabilitation in Civil Engineerin، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۴۵-۵۱

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modifying PIARC’s Linear Model of Accident Severity Index to Identify Roads' Accident Prone Spots to Rehabilitate Pavements Considering Nonlinear Effects of the Traffic Volume
چکیده انگلیسی مقاله Since the growing road network and increasing vehicles and speed leads to increased loss of life and financial losses consequence from road accidents. Improvement plans of the hazardous points are administrative priorities of any government. Any investment in this area in order to improve these unsafe locations is the most feasible plan to be considered. One of the very popular accident severity index models used in all countries is based on linear models to rehabilitate pavements and this paper is aiming at correcting the deficiency of PIARC’s related model i.e. lack of sensitivity to changes in the traffic volume flow, to modify crash severity index (which is based on linear models) making an allowance for the nonlinear effects of traffic on eventful locations on dual carriageways. To do so, traffic volume has been chosen as the hazard criteria and, using multiple regression and statistical models, the coefficients and variables of the new model have been calculated by means of the SPSS software.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد سلیمانی کرمانی | soleymani kermani
transportation research institute

امیر نمازیان جمع | namazian jam
msc


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات