این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۴، صفحات ۱-۳۵

عنوان فارسی پیشرفت در روانی، صحت و پیچیدگی مهارت‌های تولیدی در بین زنان و مردان با سطوح زبانی مختلف: رویکرد پیچیدگی آشوب
چکیده فارسی مقاله این مقاله با هدف بررسی میزان رشد در روانی، صحت و پیچیدگی در مهارت‌های تولیدی در بین 12 زبان آموز سطح متوسط در قالب نظریه پیچیده و آشوب انجام شد. ابتدا از بین زبان‌آموزان 6 نفر دختر (3 نفر در سطح متوسط پایین و 3 نفر متو سط بالا) و 6 نفر پسر (3 نفر در سطح متوسط پایین و 3 نفر متو سط بالا) از طریق آزمون بسندگی انتخاب و در2 کلاس آموزشی که تحت آموزش یک معلم و یک دوره آموزشی یکسانی بودند قرار داده شدند. هر 2 ماه یک بار (به مدت 4 ماه) از هر زبان‌آموز خواسته شد که از روی یک تصویر که یک داستانی را نشان می‌داد اتفاقات داستان را بنویسد. سپس بعد از 3 روز از هر زبان‌آموز خواسته شد که همان داستان را به صورت شفاهی از روی تصاویر بیان کند. تولیدات کتبی و شفاهی زبان‌آموزان مورد سنجش قرار گرفت و شاخص‌های روانی، صحت و پیچیدگی در تولیدات آنها اندازه‌گیری شد. نتایج بدست آمده که در دو شکل درون فردی و بین فردی مورد مقایسه قرار گرفت نشان داد که یک الگوی مشترک در رشد برای زبان‌آموزان با سطح زبانی مشترک و جنسیت مشترک نمی‌توان متصور شد. همچنین بررسی دقیق تولیدات کتبی و شفاهی نشان داد که پیشرفت روانی، صحت و پیچیدگی یک سیستمی است که خود را با هر بافت در حال تغییری تطبیق می‌دهد. همچنین مشخص شد که توانایی زبانی هر فرد به طور منحصر به فردی هنگام استفاده تغییر شکل می‌یابد. نتایج بدست آمده همچنین وجود اصول پویایی، غیرقابل پیش‌بینی بودن و خود نظم بخشی در تولیدات زبانی هر فردی را اثبات نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Development of Fluency, Accuracy, and Complexity in Productive Skills of EFL learners across Gender and Proficiency: A Chaos Complexity Approach
چکیده انگلیسی مقاله This study was an attempt to investigate the developmental rate of fluency, accuracy and complexity among 12 EFL learners within the framework of chaos complexity theory. To carry out this study, 6 female and 6 male participants in two levels of proficiency (pre-and upper-intermediate) were put in two classes taught by the same teacher and following the same course. Every two months (for a period of four months) they were asked to write a narrative using the pictorial sequence of a story, and they were also asked to tell the same story orally after three days. Their productions were analyzed for fluency, accuracy and complexity (lexical and grammatical). The results, compared inter and inrta-individually, revealed that there was no common pattern of development among different learners with different proficiency or gender. A closer examination of the oral and written productions of these learners showed that the emergence of complexity, fluency, and accuracy could be seen as a system adapting to a changing context, in which the language resources of each individual were uniquely transformed through use and in which chaos, dynamicity, unpredictability, and self-organization were clearly observed in the participants’ productions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید طاهر علوی | seyyed taher
urmia university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

کریم صادقی |
urmia university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3956_3c07f47eee8d5d3e2bb350eafad8c483.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-334058.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات