این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۴، صفحات ۱۰۳-۱۳۲

عنوان فارسی مدیریت پیچیدگی فعالیت و صحت در تولید نوشتار
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت درجه پیچیدگی فعالیت (از لحاظ میزان استدلال مورد نیاز) بر روی صحت نوشتار زبان‌آموزان می‌باشد. این مطالعه بر مبنای نظریه‌شناختی رابینسون و همچنین مطالعات گذشته بر روی تاثیر پیچیدگی فعالیت از جنبه‌های مختلف بر عملکرد زبانی زبان‌آموزان صورت گرفته است. افراد مورد مطالعه 90 نفراز دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس بودند که این افراد از بین تعداد بیشتری از دانشجویان این رشته بر اساس عملکرد آنها در آزمون زبان مقدماتی (پت) انتخاب شدند. بمنظور انجام تحقیق زبان‌آموزان انتخاب شده به سه گروه سی نفره تقسیم شدند: دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل. در ابتدا پرسشنامه‌های مربوط به اضطراب نوشتاری و شیوه یادگیری به زبان‌آموزان در هر سه گروه داده شد. علاوه بر این همه زبان‌آموزان در یک پیش‌آزمون که شامل یک فعالیت نوشتاری توصیف تصاویر بود شرکت کردند. سپس در طی 8 جلسه زبان‌آموزان در گروه آزمایش اول 8 فعالیت نوشتاری توصیف تصاویر را با ترتیب تصادفی از لحاظ پیچیدگی شناختی فعالیت (ازجنبه میزان استدلال مورد نیاز) در طی 8 جلسه کلاسی انجام دادند. گروه آزمایش دوم همین 8 فعالیت را دریافت کردند. با این تفاوت که فعالیت‌ها براساس درجه پیچیدگی شناختی‌شان (ازجنبه میزان استدلال مورد نیاز) به ترتیب از آسان به سخت مرتب شده بودند. گروه کنترل هیچ‌گونه فعالیت توصیف تصاویری را انجام ندادند و صرفا فعالیت‌های رایج نوشتاری و تمرین‌های کتاب را انجام دادند. در پایان 8 جلسه تمامی زبان‌آموزان در پس آزمون که مشابه پیش آزمون بود شرکت کردند. عملکرد زبان‌آموزان در پیش‌آزمون و پس‌آزمون براساس مقیاس صحت نوشتاری مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس‌پی‌اس اس نشان داد که گروه آزمایشی که فعالیت‌ها را به ترتیب پیچیدگی شناختی (از آسان به مشکل) دریافت کرده بودند از لحاظ صحت نوشتار عملکرد فابل توجه بهتری نسبت به دو گروه دیگر داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Task Complexity Manipulation and Accuracy in Writing Performance
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to investigate the impact of task sequencing, along +/- reasoning demands dimension, on writing task performance in terms of accuracy. The study was motivated by Robinson’s Cognition Hypothesis (CH) as well as previous studies investigating the relationships between task complexity and second language production. The participants of the study were 90 intermediate students at the Islamic Azad University, Shahr-e-Qods Branch, chosen from three classes based on their performance on the Preliminary English Test (PET). The participants in the three classes were assigned to three groups: Experimental 1, Experimental 2, and a Control group. At first, the students in all groups took part in the writing pre-test. Next, the treatment sessions including 8 sessions of picture description task performance began, during which the first experimental group received a series of picture description tasks based on a randomized order of cognitive complexity. The second experimental group received the same tasks, but ordered from simple to complex, based on their required reasoning demands. The control group, however, received some writing activities from the course book. Finally, during the last session, the post- test was administered to all participants. The results of the data analysis showed a significant positive impact for sequencing tasks from simple to complex on accuracy in writing task performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لاله فخرایی فاروجی | fakhraee faruji
department of foreign languages and literature, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

فرید قایمی |
department of foreign languages and literature, islamic azad university, karaj branch, alborz, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3943_982f2317f41d55c8e65f35c62aa796a1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-334061.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات