این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۵، شماره ۴، صفحات ۱۵۷-۱۹۰
عنوان فارسی
رویکرد چند منظوره در آموزش با هدف انتقال مهارتهای نوشتاری به موقعیتهای حرفهای: مطالعهی موردی آموزش گروهی در رشتههای علومپزشکی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه مقوله انتقال یادگیری بر اساس دورهی آموزشی انگلیسی برای اهداف خاص دانشگاهی (ESAP) را بررسی میکند. به منظور افزایش انتقال، رویکرد جدیدی در طراحی مهارتهای نوشتاری و انتخاب مطالب آموزشی اتخاذ شد. با توجه به روند مطالعات موجود در انتقال یادگیری که اذعان بر ترجیحات یادگیری دارند، منابع آموزشی بصورت چندمنظوره با هدف جلب دانشجویان برای استنباط مؤثر اصول نگارش دانشگاهی طراحی شدند. برای اطمینان از مرتبط بودن مهارتهای نگارشی با رشتههای تحصیلی منتخب و انتقال آنها به موقعیتهای پیشرو، یک دوره آموزشی با طراحی مشترک استادان زبان انگلیسی و تخصصی علوم پزشکی در نظر گرفته شد. بدین ترتیب، جمعیتی 28 نفره از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این پژوهش شرکت کردند. دادهها طی آزمونهای متعدد مقالهنویسی و مصاحبه در طول یک ترم جمعآوری شده پس از آن بر اساس چک لیست جیمز (2009) تجزیه و تحلیل کمّی و کیفی شدند. تجزیه و تحلیل آماری دادهها نشان میدهد که روش آموزشی اتخاذ شده، انتقال یادگیری را بهویژه در مهارتهای مرتبط با ساختار متن و دستور زبان افزایش داده است؛ با این حال، انتقال برخی از مهارتها به ویژه علائم نگارشی محدود بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Multimodal Approach toward Teaching for Transfer: A Case of Team-Teaching in ESAP Writing Courses
چکیده انگلیسی مقاله
This paper presents a detailed examination of learning transfer from an English for Specific Academic Purposes course to authentic discipline-specific writing tasks. To enhance transfer practices, a new approach in planning writing tasks and materials selection was developed. Concerning the conventions of studies in learning transfer that acknowledge different learning preferences, the instructional resources were designed to be multimodal to engage all participants in construing the principles of academic writing. To promote the relevance of writing practices and their transferability to future professional settings and to ensure the success of the multimodal presentations, a practice of team-teaching between the English Language and content lecturers was rigorously embraced. A sample population of 28 postgraduate medical students from Jondi Shapur University of Medical Sciences in Ahvaz participated in this research. The data were collected through interviews and writing samples throughout a whole semester and were subsequently analyzed both quantitatively and qualitatively based on James' (2009) checklist of writing outcomes. The results indicated that the instruction did stimulate transfer from the course to the authentic tasks notably in the skills associated with organization and language accuracy; however, the transfer of some outcomes appeared to be constrained particularly the use of punctuation marks. Implications of the findings for theory, practice, and future research in discipline-specific writing practices are discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره gooniband شوشتری | zohreh gooniband
academic member of shahid chamran univ
علیرضا جلیلی فر |
english department of shahid chamran university of ahvaz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
سمیه بی پروا حقیقی | biparva haghighi
shahid chamran university of ahvaz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3944_1f5858e0fe15365db53199192ad316d9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-334063.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات