این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۸۴-۷۶
عنوان فارسی
طراحی، اجرا و ارزشیابی روش آموزشی باز اندیشی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: بازاندیشی یک روش نوین در آموزش می باشد و این مطالعه با هدف طراحی، اجرا و ارزشیابی روش آموزشی باز اندیشی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری انجام شده است.
روش بررسی: این مطالعه به صورت اقدام پژوهی انجام شد که شامل چهار مرحله برنامه ریزی، اقدام، مشاهده و بازتاب بود و بعد از اجرای روش بازاندیشی، ارزشیابی دانشجویان به دو روش کمی و کیفی انجام شد. در بخش اول مطالعه قبل از ورود دانشجو به بخش کودکان پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه یادگیری که شامل دو بعد رضایتمندی و اعتبار بود، در اختیار آنها قرار گرفت و بعد از مداخله مجددا پرسشنامه پر شد و در نهایت مصاحبه نیمه ساختارمند انجام گردید.
یافته ها: در بررسی یافته های حاصل از مطالعه در بررسی نمره کل پرسشنامه و بررسی جداگانه حیطه های پرسشنامه (رضایتمندی و اعتبار) تفاوت معناداری قبل و بعد از مداخله یافت شد(p<0/05). و در روش کیفی 4 طبقه و 10 زیر طبقه بدست آمد.
نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت بازاندیشی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاندیشی،دانشجو،پرستاری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاندیشی,دانشجو,پرستاری
نویسندگان مقاله
فرزانه زارعی |
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
مونا نعمتی |
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
ندا شیخ ذکریایی |
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
قباد مرادی |
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
نشانی اینترنتی
https://www.tebvatazkiye.ir/article_210857_33a3e8e2667119bd3d32814e340b3c47.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات