این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۱۰۴-۸۶
عنوان فارسی
راهبردهای بهبود جلسات توموربورد از نظر آموزشی، یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: جلسات تومور بورد جلساتی هستند که در آن جمعی از اساتید، رزیدنتها و فلوشیپها جهت تصمیمگیری در رابطه با بیماران پیچیده مبتلا به سرطان گرد هم میآیند. این جلسات از جهت همافزایی علمی و تجربه کار بالینی آینده برای رزیدنتها و فلوشیپها جنبه آموزشی بالایی دارد؛ بنابراین جهت رعایت استانداردهای آموزشی نیازمند بررسی دقیق نیازهای آموزشی رزیدنتها و فلوشیپها است.
روش بررسی: این پژوهش از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون بود. شرکت کنندگان کلیه حضار جلسات تومور بورد بیمارستان امید مشهد، تعداد 15 استاد و 20 رزیدنت و فلوشیپ بودند که به صورت هدفمند وارد مصاحبه شدند. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته با 20 نفر از رزیدنتها و فلوشیپها در گروههای متمرکز و مصاحبه نیمهساختاریافته رو در رو با 7 نفر از اساتید جمعآوری شد و آنالیز دادهها با استفاده از رویکرد تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرمافزار مکس کیودا نسخه 2020 انجام شد.
یافتهها: تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار مکس کیو دا نسخه 2020 انجام شد. داده ها شامل 2 مضمون اصلی شامل: دانش و مهارتهای موردنیاز و برنامهریزیهای قبل جلسه و 5 طبقه شامل مضامین: مهارتها، دانش، برنامهریزی، مدیریت زمان و محیط یاددهی و یادگیری و 9 زیر طبقه شامل مضامین: مهارتهای بالینی، توانمندی روانشناختی، مهارت تدریس، توسعه علمی، آمادگی های قبلی، روشهای یاددهی و یادگیری، رهبری اثربخش، محیط کار بالینی، ابزار یادگیری، بود.
نتیجهگیری: در این جلسات نقش رهبری آموزشی اثربخش از جهت نظارت، جهتدهی مباحث و بازخورد درک شده حائز اهمیت است. همچنین دانش و مهارتهایی نظیر مهارت و دانش بینرشتهای، به ارتقای مهارتهای بالینی در جلسه کمک شایانی خواهد نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پژوهش کیفی،تومور بورد،طراحی آموزشی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پژوهش کیفی,تومور بورد,طراحی آموزشی
نویسندگان مقاله
حانیه شریعتمداری |
دانشجوی کارشناسیارشد، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.
حسین کریمی مونقی |
استاد، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.
علی تقی زاده کرمانی |
دانشیار، مرکز تحقیقات سرطان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.
نشانی اینترنتی
https://www.tebvatazkiye.ir/article_210856_a3a234a11e0fc541c4a9387a2713f62f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات