این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۷، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی شناسایی و رتبه بندیی مؤلفه های سقف شیشه ای در راستای مسیر شغلی کارکنان زن با استفاده از سیستم استنتاج فازی
چکیده فارسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف «شناسایی و رتبهبندی مؤلفه‌های سقف شیشهای در راستای توسعه مسیر شغلی کارکنان زن آموزش و پرورش استان مرکزی» انجام شده است.
طرح پژوهش/ روش‏شناسی/ رویکرد: این پژوهش از نظـر هـدف، توسعه ای-کاربردی و از نظر روش، اکتشافی می باشد. در این پژوهش برای طراحی عوامل مرتبط بـا سـقف شیشهای، توسـعه مسـیر شـغلی و وجود سقف شیشهای، ابتدا ابعاد و مؤلفه‌های عوامل مرتبط با سقف شیشهای، توسعه مسـیر شغلی و وجود سقف شیشهای سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی از طریق مطالعات کتابخانـه ای (مراجعه به اسناد و مـدارک مکتـوب از قبیـل کتـب، مجـلات و...) مشـخص گردیده است. همزمـان به منظور نهایی سازی فهرست ابعاد و مؤلفه ها، از روش نظرسنجی از خبرگان (شامل مدیران با سابقه کاری بالای 10 سال شاغل آموزش و پرورش) استفاده شده است.
یافته­ها: نتایج بدست آمده نشان حاکی از این است که جو سازمانی جنسیتی، اولویت بندی بین شغل و نقش مادری، تابوی لابی گری سازمانی برای زنان، قدرت طلبی مردان، پایین بودن جایگاه زنان، مردانه بودن بازی های قدرت و سیاست های سازمانی مردانه به ترتیب مهمترین مؤلفه‌های سقف شیشهای در راستای توسعه مسیر شغلی کارکنان زن آموزش و پرورش استان مرکزی بودند.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سقف شیشه‎ ای، توسعه، مسیر شغلی، کارکنان زن، آموزش و پرورش

عنوان انگلیسی Identification and ranking of the components of the glass ceiling in line with the career path of female education workers using fuzzy inference system
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: This research was carried out with the purpose of "identifying and ranking the components of the glass ceiling in line with the development of the career path of female education workers in Central Province".Methodology: This research is developmental-applicative in terms of goal and exploratory in terms of method. In this research, in order to design the factors related to the glass ceiling, the development of the career path and the existence of the glass ceiling, first the dimensions and components of the factors related to the glass ceiling, the development of the career path and the existence of the glass ceiling of the Education and Training Organization of Central Province It has been identified through library studies (referring to written documents such as books, magazines, etc.). At the same time, in order to finalize the list of dimensions and components, the method of surveying experts (including managers with more than 10 years of experience working in education) has been used.
Findings: The obtained results indicate that the gendered organizational climate, prioritization between job and mother role, organizational lobbying taboo for women, men seeking power, low position of women, masculinity of power games and organizational policies. Men were respectively the most important components of the glass ceiling in the direction of developing the career path of female education workers in Central Province.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله glass ceiling, development, career path, female employees, education

نویسندگان مقاله آمنه مالمیر | ameneh malmir
Department of Management, FARAHAN Branch, Islamic Azad University, FARAHAN, Iran
گروه مدیریت، واحد فراهان، دانشگاه آزاد اسلامی، فراهان، ایران

مهین ابراهیم زاده | mahin ebrahimzadeh
Department of Management, FARAHAN Branch, Islamic Azad University, FARAHAN, Iran
گروه مدیریت، واحد فراهان، دانشگاه آزاد اسلامی، فراهان، ایران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-5951-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ساختارهای اداری
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات