این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مطالعه جامعه شناختی مشکلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسئله یابی پایان نامه (مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه های تهران، الزهرا و علامه طباطبایی)
چکیده فارسی مقاله تاریخ دریافت: 04/04/1391 تاریخ پذیرش: 27/03/1392 چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی جامعه­شناختی مشکلات دانشجویان کارشناسی ­ارشد جامعه­شناسی در مسئله­یابی پایان­نامه بوده است. بررسی مشکلات بر اساس مطالعات کیفی (توصیفی و تبیینی) و با توجه به مصاحبه با سی ­نفر از دانشجویان و اساتید از دانشگاه­های تهران، الزهرا(س) و علامه صورت گرفت. مشکلات دانشجویان در مسئله­یابی؛ بر اساس مفاهیم جامعه­پذیری، پارادایم و اجتماع علمی تبیین شد. بدین­صورت­که ضعف در اجتماعات علمی و فقدان پارادایم­ها، به عنوان فرضیاتی در نظر گرفته شدند که مشکلات حاصل از آن­ها در نهایت باعث مشکلاتی در فرایندهای جامعه­پذیری دانشجویان می­شود و با توجه به فرضیه مطالعه حاضر باعث مشکلاتی در مسئله­یابی پایان­نامه می­شود. نتایج تحقیق نشان دهنده مشکلاتی مانند نداشتن حوزه مورد علاقه، نداشتن سؤال جامعه­شناختی، تردید در مسئله­یابی، مشکلاتی در ارتباط با نظام آموزشی مدرسه و دانشگاه، فقدان بحث­های علمی در گروه­های جامعه­شناسی و تعاملات اندک بین اساتید و دانشجویان و اساتید با یکدیگر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد توکل |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد امین قانعی راد | mohammad amin ghanei rad
مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

مرضیه ذوالفقاری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-77&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-334830.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات