این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بهبود سنجش ارزیابی گروههای آموزشی مدیریت مراکز آموزش عالی کشور در مدلهای تحلیل پوششی دادهها با استفاده از برنامهریزی آرمانی
چکیده فارسی مقاله
تاریخ دریافت: 09/08/1389 تاریخ پذیرش: 12/09/1390 چکیده هدف از این پژوهش، طراحی یک مدل ترکیبی ریاضی به منظور بهبود سنجش ارزیابی گروههای آموزشی مدیریت در مراکز آموزش عالی کشور است. اساس مدلسازی این پژوهش تکنیک تحلیل پوششی دادههاست، ولی به منظور افزایش دقت در ارزیابی عملکرد گروههای آموزشی و شناسایی دقیق واحدهای کارا و ناکارا، از یک مدل که از ترکیب تکنیک تحلیل پوششی دادهها و برنامهریزی آرمانی طراحی و ساخته شده، استفاده و عملکرد گروههای آموزشی از این منظر سنجیده شده است. بررسی حاضر از نوع کاربردی، از نظر زمان، تکمقطعی و از نظر شیوه اجرا توصیفی ـ ریاضی است. جامعه آماری که به منظور تست مدل استفاده شده، مربوط به گروههای آموزشی رشته مدیریت در 12 دانشگاه سراسری کشور شامل گروههای مدیریت دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، الزهرا، شاهد، بینالمللی امام خمینی(ره)، گیلان، مازندران، شیراز، اصفهان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز است. نتایج حاصل از این پژوهش توانایی بالاتر مدل ترکیبی را در تفکیک گروههای آموزشی نسبت به مدلهای اولیۀ تحلیل پوششی دادهها نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حبیب الله میر غفوری | seyed habibollah mir ghafouri
دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سید حیدر میر فخر الدینی | seyed heydar mir fakhr aldini
دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
محمدحسین طهاری مهرجردی | mohammad hossein tahari mehrjerdi
موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد
حمید بابایی میبدی | babaei meybodi
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-107&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-334858.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات