این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحلیل مراحل و سبکهای یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف کلی این تحقیق، تحلیل مراحل و سبکهای یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی است. تحقیق حاضر بهلحاظ پارادایمیک، کمّی از جنبه هدف کاربردی و از بعد گردآوری دادهها توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه که با روش نمونهگیری چندمرحلهای نسبی، انتخاب شده بودند (324N=) تشکیل دادند. ابزار تحقیق پرسشنامهای شامل مشخصات دموگرافیک و سیاهه سبکهای یادگیری کلب بود. ابتدا مرحله و سبک یادگیری آزمودنیها تعیین و سپس توسط نرمافزار SPSS17. 0 تحلیل شد. در این پژوهش از فراوانی، میانگین و آزمونهای کایاسکویر، تحلیل واریانس یکطرفه، کروسکال والیس استفاده شد. دانشجویان از لحاظ این مراحل و سبکهای یادگیری دارای تفاوت معنیدار آماری نبودند، اما مراحل یادگیری برتر «آزمایشگری فعال» و «مفهومسازی انتزاعی» و سبک یادگیری برتر «همگرا» بود؛ همچنین ویژگیهای فردی با این مراحل و سبکها وجود رابطه معنیداری نشان نداد. در پایان پیشنهادهایی به منظور اثربخشتر کردن فرایند تدریس بر اساس یافتهها ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش کشاورزی، چرخه یادگیری تجربی، آموزشهای اثربخش.
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالحمید پاپ زن |
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
جعفر یعقوبی |
دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
شهاب فکری مهین | fekri mehin
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
مرجان سپه پناه |
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-115&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-334866.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات