این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
الجمعیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها فصلیه محکمه
، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۷۳-۹۶
عنوان فارسی
نقش راهبردها و فنون آموزشی در تدریس صرف و نحو عربی
چکیده فارسی مقاله
آموزش فعالیتی دقیق، حرفهای و ماهرانه است که هدف نهایی آن ایجاد یادگیری پایدار و عمیق است. نوع یادگیری یک متغیر عمده و اساسی در آموزش موفق و مؤثر محسوب میشود که در سه سطح به خاطر سپاری، ادراک و به کارگیری تقسیم شده است. هر یک از این سه سطح بر اساس ماهیت خود، نیازمند بهره گیری از راهبردها و فنون آموزشی خاصی است. این راهبردها و فنون به شکل عادی، رابطهای و پر بارسازی قابل استفادهاند. راهبردها و فنون عادی به منظور ارائه، تمرین و بازخورد و راهبردها و فنون رابطهای و پربارسازی جهت تقویت و افزایش یادگیری به کار گرفته میشوند. آموزش هر نوع محتوایی بر اساس سه سطح مذکور (به خاطر سپاری، ادراک و به کارگیری) مستلزم بهره گیری از فنون خاص خود است، در غیر این صورت، نتیجه آموزش چندان مطلوب و مفید نخواهد بود. محتوی درس صرف و نحو عربی نیز با در نظر گرفتن سه سطح مذکور و با به کارگیری راهبردها و فنون آموزشی هر یک در جایگاه و موقعیت مناسب خود می تواند یاددهی و یادگیری این درس را بهبود بخشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
صرف و نحو، به خاطرسپاری، ادراک، به کارگیری،
عنوان انگلیسی
استراتیجیات والتقیات التعلیمیة فی تدریس مادة الصرف والنحو
چکیده انگلیسی مقاله
="RTL">التعلیم نشاط دقیق،مهنی،متقن یهدف إلی إنشاء التعلم الثابت والبلیغ.نوع التعلم الذی قد إنقسم إلی ثلاث مستویات :التذکار، الادراک والاستخدام ،یعدّ متقلباً رئیسیا وأساسیاً فی التعلیم الناجح والاثیر .کل واحد من هذه المستویات الثلاثة فی حاجة الی الافادة من الاستراتیجیات والتقنیات الخاصة حسب جوهرها.هذه الاستراتیجیات والتقنیات صالحة للاستعمال علی شاکلة اعتیادیة ،اتصالیة واغنائیة .تستعمل الاعتیادیة بغیة التقدیم ،الممارسة و الارتکاس وتستخدم الاتصالیة والاغنائیة لاجل تدعیم التعلم وتزیده.یتطلب کل نوع من انواع المحتویات توظیف التقنیات الخاصة به حسب المستویات الثلاثة السالفة الذکر وإلا لاتتحقق نتیجة نافعة و مرجوة للتعلیم کما ینبغی.کذلک سیتحسن تعلیم ماده الصرف والنحو وتعلمها بالنظر للمستویات الثلاثة المذ کورة آنفاً وباستخدام الاستراتیجیات والتقنیات فی مکانها وموقعها اللذین یناسبانها.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم پورچمشیدی | پورچمشیدی
زهرای افضلی |
نشانی اینترنتی
http://iaall.iranjournals.ir/article_1141_35f69a7067b069556b044f457f76cfbf.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/608/article-608-335147.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات