این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
بررسی مسایل اجتماعی ایران
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۲۶۱-۲۸۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The pathology of changes in the consumption pattern: consumerism as a new phenomena in Iranian rural communities
چکیده انگلیسی مقاله
The dissemination of western culture in the world has promoted a type of consumer culture which corresponds with the capitalist system. This has not only affected on urbanites, but has also made dramatic changes the life style of rural people. So nowadays contentment is not deemed valuable and many people believe that these values are outmoded. In this article, Hesar Khorvan village has been selected and 66 people ranging 8 years old to 36 have been interviewed. The results show that special and historical events have an important role in these huge changes, specially, in the behaviors of young rural people in this village, changes in the relationship between families, expectations, life satisfaction, the importance of production, the importance of fertility and etc.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره نجفی اصل |
استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی طالب |
استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://ijsp.ut.ac.ir/article_60203_ce53dcc27885152d598151c7f75fedb6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/640/article-640-335600.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات