این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
برنامه ریزی فضایی(جغرافیا)، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۵۹-۷۶

عنوان فارسی ارزیابی میزان تأثیرگذاری گویه‌های تبلیغاتی بر افزایش جذب گردشگر در شهر گرگان
چکیده فارسی مقاله شهر گرگان دارای موقعیت ممتاز از لحاظ سابقه تاریخی، فرهنگی، موقع جغرافیایی و دسترسی‌ها می‌باشد، با این حال عمده جاذبه های گردشگری شهر ناشناخته مانده است، بدیهی است که بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های گردشگری شهر نیازمند مطالعه، بررسی و برنامه ریزی دقیق است. به طوری که موفقیت فعالیت‌های تبلیغاتی تا حد زیادی بستگی به رسانه و شیوه استفاده از آن دارد. هدف انجام این پژوهش مشخص نمودن کارآمد ترین گویه‌های تبلیغاتی بر افزایش جذب گردشگر به شهر گرگان از دید مردم و متخصصان امر می‌باشد. در این مقاله روش تحقیق، ترکیبی از روش‌های توصیفی- تحلیلی و ژرفانگر است. سعی شده است، با استفاده و بهره‌گیری از مدل شباهت به گزینه ایده‌آل فازی (Ftopsis)، نظر کارشناسان را در رابطه با اثرگذاری گویه‌های مختلف تبلیغاتی بر جذب گردشگر با توجه به مولفه‌های یک رسانه کارآمد گردشگری در شهر مورد مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفته شود. از طرف دیگر نیز نظر جامعه مهمان را در رابطه با عوامل ترغیب کننده سفر به شهر گرگان پرسیده شود و همچنین از فریدمن جهت ارزیابی نظرات آن‌ها استفاده شده است. و در نهایت برای مشخص نمودن رسانه کارآمد تبلیغاتی در شهر مورد مطالعه، اوزان بدست آمده از نظر جامعه مهمان و کارشناسان را در هم ضرب کرده ایم. یافته‌ها تحقیق نشان می‌دهد به ترتیب تلوزیون، اینترنت، روزنامه و مجلات، بروشور، کتاب راهنما، سمینارها و کنفرانس‌ها بیشترین تاثیر را در جذب گردشگر به شهر گرگان دارا می باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تبلیغات، گردشگری، شهر گرگان، جذب گردشگر،

عنوان انگلیسی Evaluation of advertising statements influence on increasing attract tourist in city of Gorgan
چکیده انگلیسی مقاله Gorgan have a excellent position in terms of historical,cultural,geographiclocation and access. But more tourist attractions in the city is unknown. It is obvious that the suitable utilization of the city's tourism potential requires study,survey and careful planning.so that the success of advertising activities depends on the media and how to use it largely. The purpose of this study is determine and compare the effective factors of various statements advertising on the increase in attracting tourist to the city of Gorgan from the people and experts perspective. Methodology in this research is combination of descriptive- analytical method that has been tried using FTOPSIS model shoud be evaluated experts regarding in relation to effectiveness of various advertising statements on attracting tourist to the city.. And other related factors also encourage tourists to visit the city of Gorgan be asked Friedman is also used for evaluation and feedback. Experts in the impact of different promotional items to attract tourists, according to a media component of effective ‌ city of tourism should be evaluated. And finally to determine the effective medium to attract tourists to the city of Gorgan, the weights obtained in terms of tourists and experts have multiplied. ‌ The research shows the television, Internet, newspapers, magazines, brochures, books, manuals, seminars and conferences most effective in attracting tourists to the city of Gorgan ‌ hashes
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرتضی نعمتی |
دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

محمد علی فیروزی | mohammad ali
دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

ذبیح الله ترابی |
دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://sppl.ui.ac.ir/article_15978_f31ba208200d86e0959670521122c52e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/646/article-646-335689.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات