این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
برنامه ریزی فضایی(جغرافیا)
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۷۵-۸۸
عنوان فارسی
بهینه سازی مدیریت سیستم اخذ کرایه در سامانه اتوبوسهای تندروی شهر تبریز (سات)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله که برگرفته از پایان نامهای با عنوان "ارزیابی تحقق پذیری سامانه اتوبوسهای تندرو در اهداف و راهبردها، نمونه موردی تبریز (سات)" است؛ نسبت به آزمون "میزان استفاده از کارت بلیط الکترونیکی پرداخت کرایه در سامانه اتوبوسهای تندروی شهر تبریز" با هدف بهینهسازی مدیریت سیستم اخذ کرایه در سامانه اتوبوسهای تندرو اقدام شده و نتایج زیر حاصل شده است. طبق آمار گیری انجام شده در سامانه اتوبوسهای تندرو در مورد برآورد میزان مسافر جابجا شده روزانه توسط سیستم، بطور میانگین 36 درصد از مسافرین از کارت بلیط الکترونیکی پرداخت کرایه استفاده نمیکنند و در حقیقت به صورت مجانی از خدمات سیستم بهرهمند میشوند که این میزان پس از استفاده از عوامل کنترل استفاده از کارت بلیط در ایستگاهها و در اتوبوسها به 30 درصد کاهش یافته است. دوگانگی در محل دریافت کرایه؛ یعنی وجود دستگاه کارت خوان در اتوبوسها و نیز در برخی ایستگاههای اصلی مسیر، باعث عدم کنترل کارت زنندگان در برخی موارد میشود و لازم است تا به صورت واحد و مشخص کرایه اخذ شود. به گونهای که تمام ایستگاههای مسیر به دستگاه کارت خوان مجهز شوند و مسافران پس از پرداخت کرایه امکان ورود به ایستگاه را داشته باشند و یا میتوان صرفا در داخل اتوبوس نسبت به دریافت کرایه اقدام کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimizing the management of fee collecting system in Tabriz SAT
چکیده انگلیسی مقاله
This article is derived from a thesis in title of "assessing practicability of BRT in goals and functions case study: Tabriz (SAT)". The hypothesis of the rate of using electronic ticket for paying fee in SAT was assessed which aimed at optimizing management of fee collection system in SAT and the following results came out. According to the demography which was done in SAT about estimating the rate of passengers daily transported by this system, average 36% of passenger's daily use the electronic ticket card to pay the fee. In fact they use the service without charge and this number after using controllers in stations declined to 30%. Duality in fee collecting place: i.e. the existence of card readers in buses and also in some main stations causes lack of control of card users in some cases. And it is necessary to collect the fee in one and specified certain way, in a way that all the stations will be equipped with card reader machines and passengers have the permission to inter only after they pay the fee or it is possible to collect the fee in the buses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا رضایی آقامیرلو | mohammad reza rezaei aghamirlou
نشانی اینترنتی
http://sppl.ui.ac.ir/article_15927_81a3b3045872943bcf43e8f4ce1737a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/646/article-646-335741.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات