این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
برنامه ریزی فضایی(جغرافیا)، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۷-۳۶

عنوان فارسی بازاریابی گردشگری شهری بر اساس برندیابی با مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، (مطالعه موردی؛ شهر کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله یکی از مهمترین مقصدهایی که روندهای گردشگری جهان را در دهه‌های گذشته تحت تاثیر قرار داده، مراکز شهری است. جهانگردی امروزه در مقیاس جهانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. بنحوی که اکثر کشورها آن را در برنامه ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود گنجانده‌اند و به خاطر مزایای فراوان آن هر کشوری به تبلیغات گسترده‌ای جهت معرفی جاذبه‌های خویش دست زده‌اند، اما این امر فقط جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار کافی نیست. شهر تاریخی کرمانشاه با دارا بودن میراث فرهنگی و هنری و تاریخی که بسیاری از آن‌ها مانند طاق‌بستان و بیستون دارای ارزش و شهرت جهانی‌اند؛ فرصت‌های بسیار مناسب برای جذب گردشگران از تمام نقاط دنیا و ایران داراست، اما با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان وموقعیت مناسب و مساعد جغرافیایی و وجود بسیاری از مواهب طبیعی و فرهنگی و انواع جاذبه‌های قابل عرضه به بازارهای جهانگردی بین‌المللی، مسأله توریسم در شهر کرمانشاه تا کنون جایگاه واقعی خود را نیافته است که این به دلیل شناسایی نکردن مکان‌های مناسب برند گذاری و بازاریابی گردشگری است. این پژوهش بر آن است با روش توصیفی- تحلیلی و بهرگیری از اسناد و مدارک کتابخانه‌ای نسبت به شناسایی مکان مناسب با انتخاب اثرگذارترین شاخص‌ها در پیرامون بازاریابی و برند گردشگری و ارزش‌گذاری آن‌ها از طریق روش دلفی (نظرخواهی از کارشناسان گردشگری) و با ورود این ارزش‌ها در مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ونرم افزارexpert choice ،مکان مناسب جهت بازاریابی و برند گردشگری برای شهر کرمانشاه حاصل شود. در نهایت نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که طاق بستان با توجه معیارهای در نظر گرفته شده با 0.435 درصد و بیستون با 0.326 درصد مکان های مناسب جهت برندگذاری و بازاریابی انتخاب شده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Urban tourism marketing based on branding with Analytical Hierarchy Process (AHP) (case study of kermanshah city)
چکیده انگلیسی مقاله City centers is one of the main factors which affecting on tourism trends in the world during the past decades. Today tourism is allocated to a special place on a global scale. So that most countries insert in the planning of economic, social and cultural and Due to its great advantage for any country to widespread publicity about his attractions playing But this is not enough just to attract tourists and investors. Due to the historic city of Kermanshah Cultural heritage and artistic and historical value and reputation universal of many such Taqbostan and Bisotun very good opportunities to attract tourists from all over the world, and Iran has, but Despite the many tourism attractions and favorable geographical and many affection Natural and cultural attractions and a variety of gifts available to the international tourism market, the Tourism in the city of Kermanshah to its original position that this is not due to failure to identify Branding and marketing is tourist friendly places. This research is descriptive method- Analytical and Utilization library of documents to identify suitable locations with impact About brand marketing and tourism indicators in their valuation of the Delphi method (survey Tourism experts) and with these values in software process modeling hierarchical analysis expert soft and arrests choice, the place for brand marketing and tourism for the city of Kermanshah. Finally, the results The study shows that the criteria considered by Taq-e Bostan and 0.435 percent Bisotun with 0.326 percent of sites have been selected for branding and marketing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی موحد |


سعید امانپور |
اهواز- کیانپارس

علی موحد |


سعید امانپور |


سعید امانپور |


کاوه نادری |


کاوه نادری |



نشانی اینترنتی http://sppl.ui.ac.ir/article_15904_353309b5649afe13eefe1d3158769e85.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/646/article-646-335746.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات