این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
برنامه ریزی فضایی(جغرافیا)، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱-۲۴

عنوان فارسی برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)
چکیده فارسی مقاله هدف کلی این تحقیق بررسی نقش جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان نورآباد ممسنی در جذب گردشگران است. روش تحقیق این پژوهش ترکیبی از روش‌های توصیفی، اسنادی و تحلیلی است. لازم به ذکر است که در این تحقیق پس از تهیه کلیات و چهارچوب نظری تحقیق، برای کسب اطلاع از مناطق مورد مطالعه و بررسی جایگاه و چگونگی گردشگری در آن منطقه، اقدام به انجام عملیات میدانی شد. به طور کلی پرسشنامه‌ای برای انجام این تحقیق آماده شد. پس از تکمیل این پرسشنامه، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار Spss و Excel استفاده گردید. آزمون آماری آلفای کورنباخ (قابلیت اعتماد پرسشنامه) نشان داد که این پرسشنامه از اعتبار و روایی مناسبی برخوردار است. آزمون‌های فرضیات تحقیق که با آزمون آماری خی دو انجام گرفت، نشان داد که بین عدم آشنایی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تعداد گردشگران در این شهرستان رابطه معناداری وجود دارد (P
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پتانسیل‌ها، گردشگری، توسعه گردشگری، گردشگران، تحلیل SWOT،

عنوان انگلیسی Tourism planning with regards to SWOT MODEL (case study:Nur Abad Mamasani)
چکیده انگلیسی مقاله The major goal of this research is to analyse the role of attractions and potentials of Nur Abad Mamasani in attracting tourists using SWOT strategic model. The methodology of this research includes descriptive, documental and analytical methods. It is necessary to mention that after preparing the basic points and theoretical framework of this study, field study has been carried out in order to gain information about the given areas and to analyse their position and the quality of tourism. Generally, a questionnaire was prepared for this research. After completing the questionnaire, SPSS and Excel software were used to analyse the data. Alpha Crunback’s statistical test indicates that the validity and reliability of the questionnaire is at an appropriate level. Hypotheses tests which were carried out through Chi-square statistical test, shows that there is a significant relationship between the tourists’ unfamiliarity about tourist attractions and number of tourists in this town (P
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله potentials, Tourism, Tourism Development, SWOT model

نویسندگان مقاله محمد علی فیروزی | mohammad ali


جمال محمدی |


مجید گودرزی |


جمال محمدی |


اصغر ضرابی |



نشانی اینترنتی http://sppl.ui.ac.ir/article_15896_7027506bcf11d8a789272216ab31fdf7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/646/article-646-335752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات