این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کارآفرینی در کشاورزی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۴۳-۶۰
عنوان فارسی
شناسایی باورهای موثر بر فرآیند ایدهپردازی کارآفرینان نوپا
چکیده فارسی مقاله
باورهای مرتبط با ایدهپردازی کارآفرینانه نقش مهمی در فرایند انگیزش افراد، غربال ایدههای جدید و تعیین مسیر زندگی آنها ایفا میکند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی باورهای مؤثر بر فرایند ایده-پردازی کارآفرینان نوپا با بهرهگیری از رویکرد کیفی و با روش مطالعه موردی انجام شده است. گردآوری دادهها با ابزار مصاحبه و تحلیل آنها با تکنیک تحلیل مضمون و ابزار کدگذاری سهمرحلهای انجام شد. جامعه مورد مطالعه پژوهش کارآفرینان نوپا در سطح استان تهران بودند که با نمونهگیری هدفمند ترکیبی، 16 نفر از آنان انتخاب و مورد مصاحبه عمیق و نیمه ساختارمند قرار گرفتند و اشباع نظری حاصل شد. از تحلیل مصاحبهها 69 مفهوم به دست آمد که بر اساس نزدیکی معنایی در 14 مقوله نهایی دستهبندی شدند. در این پژوهش نشان داده شد که از آغاز فرایند ایدهپردازی تا اجرای آن، کارآفرینان مورد بررسی با چه باورها و موانع ذهنی روبرو بودهاند. نتایج نشان داد در مرحله پیدایش ایده، باورهایی همچون؛ آفرینشگری، کاملگرایی و آیندهاندیشی مانع ایدهپردازی است. در مرحله پیشنیاز اجرای ایده، خوشبینی، آیندهاندیشی، پیوندجویی، خود ارزشی، تحمل ابهام، هویت، خودباوری و موفقیتطلبی، مانع ایدهپردازی کارآفرینانه میشود. در مرحله سوم یعنی اجرای ایده: آیندهاندیشی، امید، خودشفقتی و عامل بودن، موانعی ذهنی ایجاد مینماید. در مجموع دستهبندی باورهای مانع بر اساس مراحل ایدهپردازی کارآفرینی میتواند کمک مهمی در راستای بهبود این موانع ارائه دهد. با تطبیق این باورها با مطالعهها و نظریه پایه، باورهای محوری که باید در فرایند ایدهپردازی تغییر کنند، مشخص شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظام باورها، پیدایش ایده، پیشنیاز اجرای ایده، اجرای ایده، کارآفرینان نوپا،
عنوان انگلیسی
Identifying beliefs that influence the idea Generation process of novice entrepreneurs.
چکیده انگلیسی مقاله
beliefs related to entrepreneurial ideation play a fundamental role in individuals' motivation process, filtering new ideas, and determining their life paths; therefor, this research aims to identify the beliefs which have an effect on the novice entrepreneurs’ ideation process using a qualitative approach with a case study method. The data was collected through interviews and then analyzed with content analysis method, using a three-step coding process. The study population consisted of novice entrepreneurs in Tehran, within which 16 individuals were selected through purposive sampling. Those 16 individuals went through in-depth and semi-structural interviews until theoretical saturation was reached. Analyzing the interviews resulted in the identification of 69 concepts categorized into 14 themes based on semantic proximity. The research demonstrates the beliefs and mental obstacles faced by the studied entrepreneurs from the beginning of the ideation process to its execution. The findings indicate that in the step of ideation emergence beliefs, such as creativity, perfectionism, and future orientation hinder the ideation process. In the prerequisite ideation execution step, optimism, future thinking, affiliation, self worthing, ambiguity tolerance, identity, self-confidence, and success orientation hinder the entrepreneurial ideation. In the third step which is the execution of the idea; future orientation, hope, self-efficacy, and agency create a mental barrier. Overall, categorizing belief limitations based on entrepreneurial idea generation steps could have a significant effect on improving these limitations. Comparing these beliefs with studies conducted in the past and fundamental theory, the core beliefs which should change in the idea generation process have been determined
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نظام باورها, پیدایش ایده, پیشنیاز اجرای ایده, اجرای ایده, کارآفرینان نوپا
نویسندگان مقاله
تهمینه احسانی فر |
گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران
قنبر محمدی الیاسی |
گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران
الهه حجازی |
گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، تهران، ایران
احسان چیت ساز |
گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jead.gau.ac.ir/article_6971_a03ad1fb9d452f8f001a0b4dc5241cfc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات