این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۸۵-۱۰۲

عنوان فارسی مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای
چکیده فارسی مقاله فرض اساسی در تکنیک تحلیل پنجره­ای این است که هیچ تغییر تکنیکی در طول پنجره رخ نداده­باشد اما این فرض در بسیاری از تحقیقات مورد توجه قرار نگرفته­است.در این پژوهش با استفاده از آزمون­های ناپارامتری ویلکاکسون در بین دو دوره و آزمون فریدمن بین چند دوره انتقال مرز در دوره­های مورد مطالعه بررسی و مشخص شده است. بنابراین طول پنجره­ها به گونه­ای انتخاب شده که فرض اساسی تحلیل­پنجره­ای در آنها رعایت شده باشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پنج گروه آموزشی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در طول سال­های 1385 تا 1391 جمع­آوری گردید و پس از اجرای آزمون­های آماری مشخص شد که در سال 1388 انتقال مرزکارایی رخ داده­است بنابراین دو پنجره به صورت 1385 تا 1387و 1388 تا 1391 به­دست آمد. سپس دو تحلیل به طول­های سه و چهار سال انجام و کارایی هر گروه در هر پنجره محاسبه شد. با این روش گروه میکروبیولوژی رتبه یک را به­دست­آورد و سپس به ترتیب گروه­های شیمی، ریاضی، فیزیک و کامپیوتر قرار داشتند. از آنجا که دانشگاه دارای پنج مقطع آموزشی کاردانی،کارشناسی ناپیوسته،کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری است برای تعیین اهمیت نسبی هر مقطع برای دانشگاه از روش AHPفازی استفاده و اوزان به دست آمده از این روش برای همگن کردن داده‌ها به‌کار گرفته شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model for the Use of Statistical Tests to Determine the Width of the Window and Its Use in Evaluating the Performance of Faculty of Islamic Azad University, Kerman Branch, Using a Window Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی حمزه ای |


گلناز شجاعتی |



نشانی اینترنتی http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-363&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/682/article-682-336330.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات