این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۹-۳۶
عنوان فارسی
طراحی و آزمون مدل انتخاب مولفه های بخش بندی بازار بین المللی (مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین)
چکیده فارسی مقاله
امروزه نیاز بمنظور بخش بندی بازارهای بین المللی به صورت روزافزونی بیشتر احساس می شود و تحقیقات بسیاری به منظور شناسایی مولفه های مناسب جهت بخش بندی بازار بین المللی صورت پذیرفته است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه های بخش بندی بازار بین المللی از طریق مطالعه موردی بازاربین المللی بنزین و مبتنی بر رویکرد داده های پانلی می باشد. بدین منظور داده های 35 کشور واردکننده بنزین در منطقه خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه بین سال های 1995 الی 2012 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و در قالب هفت فرضیه اقدام به بررسی تاثیر مولفه های اندازه بازار، پذیرش بازار، توسعه اقتصادی، ساختار بازار آزاد، قیمت خرده فروشی بنزین، زیرساخت ارتباطی و کشش درآمدی تقاضای بنزین بر واردات بنزین نموده ایم. بعلاوه محاسبات و تحلیل های مورد نیاز پژوهش از طریق نرم افزارهای Eviews-9 و STATA-14 صورت پذیرفته است. نتایج حاصل از پژوهش نشانگر آن است که اندازه بازار، توسعه اقتصادی، ساختار بازار آزاد، قیمت خرده فروشی بنزین و کشش درآمدی تقاضای بنزین تاثیر مستقیم و معنی داری بر واردات بنزین دارند و اندازه بازار در میان مولفه های توضیحی دیگر، بیشترین تاثیر را بر واردات بنزین دارد. شایان ذکر است که وجود ارتباط معنی دار میان پذیرش بازار و واردات بنزین رد شد و همچنین وجود ارتباط معنی دار میان زیرساخت ارتباطی و واردات بنزین مورد تایید قرار نگرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and testing the model of selecting components for segmentation of the international market (case study of international gasoline market)
چکیده انگلیسی مقاله
nowadays, the need for segmentation of international markets is widely recognized and a lot of research in order to identify the appropriate bases for international market segmentation has been done. The main objective of the present study has been paid on identifying the components for segmentation of international gasoline market and is based on panel data approach. For this purpose, data of 35 gasoline importing countries in the Middle East, Asia and the Pacific between 1995 and 2012 were analyzed and in seven hypotheses the effect of the components of market size, market receptivity, economic development, the structure of the free market, pump gasoline price, communication infrastructure and income elasticity of demand for gasoline have on gasoline imports have been examined. In addition, the required calculations and analysis have been done through software Eviews-9 and STATA-14.The results indicate that the market size, economic development, the structure of the free market, pump gasoline price and income elasticity of demand for gasoline have direct and significant impact on gasoline imports and market size among other explanatory components has the greatest impact on imports gasoline. It is worth noting, there was a significant relationship between market acceptance and gasoline imports were rejected as well as significant correlation was observed between communication infrastructure and gasoline imports.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهتاش جمالیه بسطامی | jamalieh bastami
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمدرضا حمیدی زاده | mohammad reza
استاد دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21070_aa2329afe7f83bf16eb89ace3e51dd34.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336610.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات