این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۵۳-۶۶

عنوان فارسی ارائه مدل توسعه یافته تاثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات
چکیده فارسی مقاله چکیده: در این پژوهش ابتدا نگاهی به مدل سه بعدی اثر بخشی تجارت الکترونیک در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات می اندازیم. این مدل بر اساس مفاهیم ریاضی و با استفاده از ماتریسها توسعه یافته است و نشان می دهد تجارت الکترونیک از طریق پنج عامل دولت الکترونیک، قوانین و مقررات تجارت الکترونیک، فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک، ابزارهای بازاریابی الکترونیک و فناوریهای تجارت الکترونیک در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات در ایران تاثیرگذار است. درادامه با استفاده از داده های مدل فوق و مدل ابعاد فرهنگی هافستد به ارائه مدلی با تاکید بیشتر بر نقش عامل فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات می پردازیم. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع تحقیقات توسعه ای و کاربردی است و از لحاظ روش شناسی، از انواع پژوهش‏های توصیفی از شاخه همبستگی است و روش آن ترکیب پیمایشی (حضوری و آنلاین) و میدانی است. یافته های پژوهش نشان می دهد فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک نقش بنیادین در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات ایفا می کند که این نقش از طریق سنجش فرضیه های طرح شده و تحلیل رابطه عامل فرهنگ با سایر عوامل مدل مشخص می شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی DESIGNING A DEVELOPED MODEL FOR EFFECTIVNESS OF E-CULTURE FACTOR IN MARKET REGULATION AND PRICING GOODS AND SERVICES
چکیده انگلیسی مقاله This paper begins with addressing the effectiveness of E-commerce three dimensional model in regulating market and commodity and services pricing. The said model has been designed and developed by mathematical concepts and various matrix. The model shows how effective E-commerce is through five factors of E-government, E-commerce laws and regulations, E-culture, E-marketing tools and E-commerce technologies in regulating market and commodity pricing in Iran. The paper then, shedding light on the data collected from the above mentioned model and applying Hofstede model of cultural dimensions, will focus on the role of culture in using E-commerce in regulating market and commodity and services pricing. This research is an applied and developmental one and from the methodological point of view is descriptive using the combination of field study and survey methods. The data achieved by this research approves how culture of using E-commerce is playing a fundamental role in regulating market and commodity and services pricing. The outcome of the research has been tested based on different hypothesis presented and according to analysis of links between the factor of culture and other factors
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شیرین اصولی قره آغاجی | osouli ghareh aghaji
دانشجوی دکتری پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان

علی صنایعی |
استاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمدرضا سعیدابادی | mohammad reza
استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21207_9a207cbae68f141ef71c85cd82effc42.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336612.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات