این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۵۷-۸۶
عنوان فارسی
تحلیل کلانروندهای مؤثر بر آینده بازار صنعت بانکداری با رویکرد تحلیل ساختاری/ تحلیل تأثیر متقابل (بر گذر)
چکیده فارسی مقاله
برنامهریزی آیندهنگر و مبتنی بر روندهای آتی برای پیشبرد اهداف و تامین منافع ملی، از مهمترین وظایف استراتژیستها در هر عرصهای است. برای دستیابی به این مقصود، افزون بر نیاز به اطلاعات و دادههای درست و جامع، بایستی توان تحلیل این دادهها و پیش بینی روندهای آینده را نیز داشته باشند و در همان حال، بتوانند راهکارهایی برای تصمیمگیری و اقدام در راستای پیشبرد برنامهها ارائه دهند. با توجه به نقش و جایگاه صنعت بانکداری در پویایی اقتصاد و با وجود چالشها و عدم قطعیتهای جهانی در محیط کسبوکار، بهرهگیری از آیندهنگاری بهمنظور تقویت و بهبود مـدیریت این بخش اهمیتی بسزا دارد. یکی از مهمترین گامهای آیندهنگاری، شناسایی و تحلیل روندهای مؤثر بر موضوع در دست مطالعه می باشد. پژوهش حاضر میکوشد شیوهای برای شناسایی کلانروندهای مؤثر بر آینده بازار صنعت بانکداری را پیشنهاد کند. بدین منظور پس از انجام مطالعات کتابخانهای و بررسی اسناد و منابع معتبر، فهرستی از روندهای کلیدی مؤثر بر آینده بازار صنعت بانکداری به دسـت آمد و در مرحله بعد، با بهرهگیری از روشهای آیندهنگاری، روش تحلیل ساختاری / تأثیر متقابل (بر گذر)، ماتریس تأثیر متقابل، طراحی و با تشکیل پانلی متشکل از 8 نفر از خبرگان آیندهپژوهی، اجماع نظرات آنها درباره تأثیرگذاری عوامل بر یکدیگر، وارد ماتریس شد. با تحلیل دادههای حاصل از ماتریس به کمک نرمافزار میکمک میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری هر یک از عوامل مشخص شد و بر این اساس روندهای راهبردی مؤثر شناسایی گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of mega trends effective on future market of banking industry based on structural/cross impact analysis
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study is the analysis of effective mega trends of future banking industry and This study concerning the goal is operational – developmental and from the point of data gathering is descriptive on survey branch, and from the point of foresight method is semi quantitative and exploratory. In this research by using library methods and based on experts’ opinions 117 key trends effective on future of banking industry are recognized and categorized in 4 dimensions based on experts’ opinions. In the next stage by using one of the foresight methods, structural/cross impact analysis, matrix of cross impact of the key trends was designed and through a panel consisted of 8 experts the aggregated opinions about factors influences on each other was entered in the matrix. After analyzing data of the matrix trough a MICMAC influences of each factor were computed and based on this all of them were categorized into main groups and also strategic factors were identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حبیب اله رشید ارده | rashid ardeh
دانشجوی دکتری، پژوهشگاه شاخص پژوه، گروه مدیریت، اصفهان، ایرانخیابان فردوسی جنوبی، ادارات مرکزی بانک ملی، صندوق قرض الحسنه
سازمان اصلی تایید شده
: بانک ملی ایران
سعید خزایی |
استاد، دانشگاه امام حسین، گروه مدیریت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21073_d7cf91025b76996236f0383e06af6e14.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336613.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات