این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۸۷-۱۰۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید از طریق متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار
چکیده فارسی مقاله
رقابت در بازار امروزی و ماندن در این صحنه پر تلاطم نیازمند جهت گیریهای مناسب شرکتها و سازمانهاست. شرکتها و بالاخص شرکتهای نوآور باید بتوانند با دانش و اطلاعاتی که از مشتریان، بازار و رقبا بدست میآورند، محصولات متناسب با شرایط محیط و بازار را تولید نمایند تا ماندن آنها در صحنه رقابت تضمین گردد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید از طریق متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان موسسات دانشبنیان پارکهای علم و فناوری خلیج فارس تشکیل میدهد. حجم نمونه پژوهش 96 نفر می باشد که از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که رویکرد بازارمحوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری و دانش بازار؛ رویکرد تکنولوژیمحوری سازمان بر مدیریت دانش بازار، رویکرد کارآفرینیمحوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری؛ مدیریت دانش بازار بر موفقیت محصولات جدید و مدیریت دانش مشتری بر موفقیت محصولات جدید تاثیر مثبت و معناداری دارد. اما رویکرد تکنولوژیمحوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری و رویکرد کارآفرینیمحوری سازمان بر دانش بازار تاثیر مثبت و معناداری ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of dimensions of organizational approaches on new product success through variables of customer knowledge management and market knowledge
چکیده انگلیسی مقاله
Competition in the current market to survive in this turbulent scene requires appropriate orientation of companies and organizations. Companies, especially innovative companies, should produce products appropriate with environment and market conditions to ensure their survival in the completion scene by information they obtain from customers, market, and competitors. The aim of this study was to examine the impact of organizational approaches to new product success through customer knowledge management and market knowledge. This study is applied in terms of objective, and it is survey-descriptive and correlational in terms of data collection. The study population consisted of managers and experts on knowledge-oriented institutions of science and technology parks of Persian Gulf. The sample size of the study included 96 individuals in which simple random sampling method was used. Data were collected using questionnaire. The validity of questionnaire was confirmed through the content validity and reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. For data analysis, structural equation modeling by smart PLS software was used. The results showed that there is significant and direct correlation between market-orientation approach of organization and customer knowledge management, technology orientation approach of organization and customer knowledge management, market knowledge management and new products success, and customer knowledge management and new products success. However, there was no significant and direct correlation between technology orientation approach of organization and customer knowledge management, and entrepreneurial orientation approach of organization and market knowledge.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجید اسماعیل پور |
استادیار مدیریت بازاریابی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
منیژه بحرینی زاد |
دانشیار مدیریت بازاریابی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
حسینعلی قایدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21074_e34379dfc6a86a9f55966dbb62170c69.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336614.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات