این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۲۶

عنوان فارسی شناسایی قابلیت‌های بازاریابی برون‌گرای مؤثر در عملکرد تولید محصول جدید: نقش تعدیل‌گری ساختار مشتری‌بنیاد
چکیده فارسی مقاله در شرایط پرتلاطم گذار از دوره فراصنعتی، صرفاً تکیه شرکت‌ها به اهرم‌های سنتی رقابت مبتنی بر رویکرد درون‌گرا به منابع داخلی کافی نبوده، بلکه کسب قابلیت‌های رقابتی برگرفته از دیدگاه برون‌گرا به بازار در تولید محصول جدید از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. در عین حال واضح است که بدون طراحی یک نظام ساختاری منطبق با نیاز گروه‌های مشتریان، تأکید محض به قابلیت‌های سازمانی گره‌ای از مشکلات شرکت‌ها باز نخواهد کرد. از این‌رو پژوهش حاضر به شناسایی اثربخش‌ترین قابلیت‌های بازاریابی برون‌گرای مؤثر در عملکرد تولید محصول جدید با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌گری ساختار مشتری‌بنیاد بر مبنای رویکردی ترکیبی و تحت مطالعه‌ای توصیفی-همبستگی پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان برخی از شرکت‌های تولیدی فعال در صنایع غذایی و خودرو با حداقل مدرک کارشناسی به تعداد 1239 نفر می­باشد. به منظور اندازه‌گیری نقش متغیر تعدیل‌گر، با انجام تحلیل آماری جامعه به دو نمونه کارکنان شرکت‌های با ساختار مشتری‌بنیاد و غیر مشتری‌بنیاد تقسیم گردید و از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. ابزار گردآوری داده­ها در مرحله اول مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با رویکرد دلفی سه‌مرحله‌ای برای شناسایی قابلیت‌های بازاریابی برون‌گرا و در مرحله دوم پرسشنامه 24 سؤالی برای سنجش روابط بین متغیرها در مدل ساختاری پژوهش بوده است. براساس نظرات مصاحبه‌شوندگان، اثربخش‌ترین قابلیت‌های بازاریابی مؤثر در تولید محصول جدید شامل تعامل با مشتری، شناسایی بازار و ارتباط با شرکا بوده‌اند که نتایج مدلسازی تأثیر آنان را تأئید نمود. سایر یافته‌ها بیانگر نقش تعدیل‌گری مثبت ساختار مشتری‌بنیاد در رابطه بین قابلیت‌های بازاریابی با عملکرد تولید محصول جدید بوده است. به عبارت دیگر علی‌رغم وجود قابلیت‌های بازاریابی در برخی شرکت‌ها، فقدان توجه به طراحی یک ساختار مشتری‌بنیاد، موفقیت چندانی در تولید محصول جدید برای آنان به همراه نداشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying the role of extrovert marketing capability on new product development performance: The modifying role of structure based customer
چکیده انگلیسی مقاله In shifting circumstances of passing through postindustrial era, it’s not enough for corporations to just rely on traditional means of competition with introverted approach. Rather business competitiveness is achieved by extrovert market view to produce up-to-date products. It’s obvious without building an structure installed on customer needs, emphasizing strengths of the organization wouldn’t solve any problem. This study tends to identify the most important aspects of extrovert marketing on making up-to-date products assessing the role of modifying customer based structure on the basis of a combinatory approach to a descriptive correlated study.  The statistical society of this study includes 1239 employee members of some active production companies in fields of food and car industries. To determine the effect of modifying variable study population divided into employees of client based and non-customer based companies. Random stratified sampling was used to gather data. Means of data collection in the first stage was semi structured interview with 3 phases Delphi to assess ability of extrovert marketing and in the second stage using of a 24 query questionnaire to determine relationship of variables in the structural model of study. From interviewees’ point of views 3 most important factors to effective marketing for new products are customers’ engagements, survey of market and having a good relationship with business partners that simulation also confirmed these results. Other findings include the positive role of customer based structure on the relation between marketing abilities with manufacturing of new products. In other words although some companies have marketing abilities, having not a customer based structure has resulted in lack of success in manufacturing of new products.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهنام گلشاهی |
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

عظیم زارعی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21075_d96e4b55748392fe30023fb257532a93.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336615.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات