این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۴۷-۱۶۰
عنوان فارسی
بررسی نحوه ی شکل گیری هوشمندی رقابتی بر اساس رویکرد قابلیت های پویای مبتنی بر دانش (مورد مطالعه: کسب و کارهای کوچک و متوسط)
چکیده فارسی مقاله
عصر حاضر، عصر تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی است و سازمان هایی می توانند در صحنه ی رقابت باقی بمانند که خود را با این شرایط تطبیق دهند. لذا سازمان ها باید اطلاعات محیط اطراف خود را سریع تر و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنند. از شیوه های دستیابی به این هدف، کسب هوشمندی رقابتی از طریق قابلیت های پویای مبتنی بر دانش می باشد. قابلیت های پویا به مفهوم توانایی سازمان در پیکربندی مجدد شایستگی های داخلی و خارجی در جهت مهار محیط های به سرعت در حال تغییر می باشد تا بر این اساس در محیط های در حال تغییر، بتواند به عملکرد و هوشمندی دست یابد. هدف این پژوهش بررسی نحوه شکل گیری هوشمندی رقابتی بر اساس رویکرد قابلیت های پویای مبتنی بر دانش می باشد. جامعه ی آماری تحقیق، شامل کلیه کسب و کارهای کوچک و متوسط در استان لرستان می باشد. تعداد نمونه 318 مورد بوده و برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که قابلیت جذب شامل کسب دانش بیرونی و به اشتراک گذاری دانش درونی یک مولفه مهم و حیاتی موثر بر قابلیت های پویا بوده و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند از طریق ایجاد قابلیت های پویای مبتنی بر دانش، به هوشمندی رقابتی دست یابند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Survey the forming circumstance of competitive intelligence based on knowledge dynamic capabilities (Case Study: Small- and Medium-Sized Enterprises of LORESTAN)
چکیده انگلیسی مقاله
Era of fundamental changes, organizations can stay competitive scene that adapt to these conditions. Therefore, organizations need information faster and more accurately environment analysis. Results of environment should be stored and be available to decision makers. One of the ways to achieve this goal, is the acquisition of competitive intelligence through dynamic capabilities based on knowledge. Dynamic capabilities means organizationâs ability to reorganizing capabilities for encounter with dynamic environment to obtain performance and intelligence. The aim of this article is to study the forming circumstance of competitive intelligence based on knowledge dynamic capabilities. The research population was managers of all small-and medium-sized enterprises (SMEs) of LORESTAN Province (totally 1842 companies). The sample size was determined 318 on the basis of Cochran formula and the sampling method was stratified sampling. The data collection instrument was questionnaire. The results show that the knowledge dynamic capabilities affect competitive intelligence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیرهوشنگ نظرپوری | amir houshang
استادیار گروه مدیریت دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
رضا سپهوند |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
منا مسعودی راد | masoudi rad
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت گرایش بازاریابی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21077_4fedc1f31b5611611023b8693f10f966.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336617.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات