این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۶۱-۱۷۴

عنوان فارسی تاثیر طرز فکر مصرف کنندگان بر استراتژی های کپی کت
چکیده فارسی مقاله استفاده از کپی کت ها به نحوه فزاینده ای در بازار جهانی امروزی در حال رواج می باشند گاهی شباهت بین کپی کت ها و برندهای اصلی آن قدر زیاد است که منجر به سردرگمی مصرف کنندگان می شوند. کپی کت ها سعی می کنند برای بدست آوردن مقبولیت و پذیرش مصرف کنندگان از پوشش تجاری یک برند رهبر تقلید کنند. این پژوهش با هدف بررسی نقش طرز فکر افراد بر استراتژی های کپی کت انجام شد.جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاه شهروند شهر خرم آباد بوده است که با توجه به نامحدود بودن جامعه تعداد نمونه انتخابی 276 نفر انتخاب شد. از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای روش نمونه گیری استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود که برای تحلیل و بررسی فرضیات از آزمون نسبت استفاده و نتایج .نشان دهنده این بود که افراد رابطه گرا کپی کت مبتنی بر زمینه و افراد ویژگی گرا کپی کت مبتنی بر ویژگی را بیشتر به برند رهبر می دانند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of consumer’s mindset on copycatting strategies
چکیده انگلیسی مقاله Use copycat are increasingly common in today's global market. Sometimes the similarities between copycat and original brands so consumers are likely to lead to confusion. Copycat are trying to gain acceptance in commercial and consumer acceptance of coverage imitate a brand leader. This study examined the role consumer’s mindset on copycatting strategies. The population of this study consisted of customers buy the Khorramabad is due to the infinite number of sample 276 was selected. Simple random sampling method was used for sampling. The data gathering tool was a questionnaire that was used to analyze the assumptions of the test. relational people regard the theme-based copycats as similar to the leader brands. featural people regard the attribute-based copycats as similar to the leader brands.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حجت وحدتی |
استادیار دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

یدالله تاری وردی |
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)

زهرا قلی پور |
ارشد مدیریت دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

حافظ امرایی |
دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21078_2d356252a8208d659147d633bafeeba0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336618.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات