این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۳۶-۱۹

عنوان فارسی بررسی تاثیر نوآوری در خدمات بر نیات رفتاری مشتریان به واسطه بازاریابی حسی (مورد مطالعه: هتل‌های پنج ستاره شهر مشهد)
چکیده فارسی مقاله امروزه، سازمان‌های خدماتی می‌بایست در بستر جدید بازاریابی حسی محیطی را فراهم کنند تا با ارائه خدماتی متمایز به مشتریان جدید، برای آنها تجربه‌ای خوشایند خلق نموده و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند. مشتریانی که به سبب شکل‌گیری تجربه شخصی مثبت، نه تنها مجددا به سازمان مراجعه خواهند کرد، بلکه آن را به اطرافیان خود نیز توصیه می‌کنند. در همین راستا، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نوآوری در خدمات بر نیات رفتاری مشتریان به واسطه بازاریابی حسی می‌پردازد. این پژوهش از نوع پیمایشی – تحلیلی بوده و داده-های آن در یک نمونه 276 نفری از میان مهمانان هتل‌های 5 ستاره شهر مشهد، با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری و جهت آزمون فرضیات نیز از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری با نرم‌افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که نوآوری در خدمات تاثیر معناداری بر بازاریابی حسی و نیات رفتاری مشتریان دارد، همچنین بازاریابی حسی دارای تاثیر معناداری بر نیات رفتاری مشتریان می‌باشد. از طرفی، بازاریابی حسی نقش واسط معناداری بین نوآوری در خدمات و نیات رفتاری مشتریان داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey The Effect of Service Innovation on Behavioural Intention of Customers with Mediating role of Experiential Marketing Case of: Five-Star Hotels in Mashhad City
چکیده انگلیسی مقاله Today, Service organizations must provide the opportunity in new basis of experiential marketing that with offering preferable services to new customers make the pleasant experience for them and convert them into loyal customers. Customers who experience positive results, not only will go back into the organization, but also recommend it to their friends. So, in this study, the impact of service innovation on customer behavioral intention with mediating role of experiential marketing is investigated. The study is survey – analytic research and the data on a sample of 276 people among the guests of 5 star hotels in Mashhad, collected using questionnaires and to test the hypotheses, Structural Equation Modelling Technique with Lisrel software is used. Findings show that service innovation has significant effect upon experiential marketing and behavioural intention of customers. Also, experiential marketing has significant effect upon behavioural intention of customers. However, experiential marketing has a mediating effect upon service innovation and behavioural intention of customers
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا بصیر |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

فریبرز رحیم نیا |
استاد گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مجتبی پورسلیمی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_20664_dc03a85d3768b78cafef3bed71fe589f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336620.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات