این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۷۴-۵۵

عنوان فارسی بخش‌بندی بازار بیمه عمر از طریق سبک زندگی مشتریان با استفاده از الگوی (AIO)
چکیده فارسی مقاله در فضای رقابتی امروز هر شرکتی که بخواهد در هر بازاری فعالیت نماید، اعم از بازارهای صنعتی و بازارهای مصرفی، باید بداند که نمی­تواند همه سلایق و درخواست­های مشتریانش را یک­جا پاسخ دهد و به همه آنها خدمت­رسانی کند. برای پاسخگویی به این مساله امروزه بخش­بندی بازار افزایش چشم­گیری یافته است. بازار بیمه در ایران نیز از این امر مستثنا نیست. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بخش­بندی بازار بیمه عمر از طریق سبک زندگی مشتریان با رویکرد (AIO [1]) در استان مازندران صورت گرفت. AIO شامل فعالیت، علایق و عقاید می­باشد. یعنی این پژوهش از طریق بررسی فعالیت، علایق و عقاید مشتریان شرکت بیمه ایران در استان مازندران به بخشبندی مشتریان می­پردازد. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده­ها از نوع توصیفی و از نظر هدف، جزو پژوهش­های کاربردی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق نمونه­گیری خوشه­ای و با استفاده از پرسشنامه AIO جمع­آوری گردید. تعداد 600 پرسشنامه توزیع و جمع­آوری شد که تعداد 540 پرسشنامه سالم مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه از طریق مجاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد که بالای 7/0 بود و همچنین روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا توسط خبرگان و اساتید مورد بررسی قرار گرفت. سپس از طریق تحلیل عاملی 8 عامل و از طریق تحلیل خوشه­ای 3 خوشه (بخش) مشخص شد که بخش سوم بیشترین اعضای نمونه را دارد. در انتها نیز متناسب با ویژگی­های هر بخش پیشنهادهایی ارائه شد. 1. Activity, Opinion, Interest (AIO)
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بخش بندی بازار، سبک زندگی، بیمه عمر، (AIO)، خوشه‌بندی،

عنوان انگلیسی Life insurance market segmentation by customers lifestyle by using the pattern of (AIO)
چکیده انگلیسی مقاله Any company that wants to operate in any market, Including industrial markets and consumer markets, should knows that it can’t respond to all customers’ tastes and demands and serve them. To meet this problem, nowadays market segmentation was increased. The purpose of this study was to investigate the life insurance market segmentation according to customers lifestyle (AIO) in the Mazandaran. The required information was collected through cluster sampling and questionnaire AIO. 600 questionnaires were distributed and collected. Then through factor analysis and cluster analysis, respectively 8 factors and 3 clusters determined that the third part has the largest number of sample members. Finally, proposals were presented according to the characteristics of each part
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Market segmentation, life insurance, (AIO), cluster

نویسندگان مقاله میثم شیرخدایی |
دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

سهیل نجات |
قائمشهر، کوچکسرا خیابان کهنسال کوچه شهید احمدی بن بست چهارم سمت چپ

امیر اکبری |
دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_20666_b796a62974ecdf91e235feb65a55800f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336622.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات