این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۲۲-۲۰۳
عنوان فارسی
جـایـگـاهیـابـی برند هتـلهای پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی
چکیده فارسی مقاله
در محیط رقابتی کنونی شناخت جایگاه برند برای هر شرکتی امری ضروری است. با توجه به تمایل بالای مدیران هتلها به افزایش سودآوری از طریق جذب مشتریان صنعتی-تجاری خود، لازم است هتلها برای تقویت جایگاه خود نزد این دسته از مشتریان خود، عوامل مربوطه را مدنظر قرار دهند. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین جایگاه رقابتی هتلهای پنج ستاره شهر مشهد نسبت به یکدیگر با توجه به نگرش و ادراکات مدیران آژانسهای مسافرتی، به عنوان مشتریان صنعتی-تجاری آنها است. مدیران آژانسهای مسافرتی تهران که به طور مستقیم خدمات سفر به شهر مشهد با اقامت در هتلهای پنج ستاره» را ارائه میدهند، جامعه آماری پژوهش را تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد حجم نمونه 228 نفر تخمین زده شد. در پژوهش حاضر از «نمونهگیری خوشهای (گروهی)» استفاده شده است. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه استفاده شد. دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و Lisrel، و آزمون تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نقشههای رادار مربوطه نیز با استفاده از نرمافزار Microsoft Excel ترسیم شد. با توجه به نقشههای رادار حاصل شده و نتایج آزمونهای انجام شده، متغیرهای «هسته اصلی محصول»، «خدمات تسهیلکننده» و «خدمات فزاینده» به عنوان عوامل تعیینکننده جایگاه برند هتلها شناسایی شدند. بر اساس این متغیرها، پنج هتل مورد مطالعه به شدت با یکدیگر در حال رقابتند. به طور کلی، دو هتل را میتوان در یک دسته قرار داد. سه هتل دیگر نیز رقبای مستقیم هم میباشند. در پایان، به منظور بهبود جایگاه برند هتلهای مورد مطالعه، پیشنهاداتی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Brand Positioning of Five-Star Hotels for Travel Agents
چکیده انگلیسی مقاله
In the current competitive business environment, companies need to understand their brand position. As hoteliers have high tendency to increase their profitability through attracting their commercial/industrial customers, it is necessary to know which factors must be considered to strengthen a hotel’s position in the minds of them. This paper is intended to analyze Mashhad’s Five-star hotels’ competitive brand position from the viewpoint of Tehran travel agencies’ managers. The managers of travel agencies in Tehran city which directly provide travel services to Mashhad including accommodation, were the survey’s population. The sample size was estimated as 228 people, using Cochran formula and cluster sampling was applied. Data were collected through questionnaires, and were analyzed by SPSS and Lisrel. Structural equation models were used for analyzing the data. Also, related radar maps were drawn by Microsoft Excel. According to the results of employed statistical tests and radar maps, “the core product”, “facilitating services” & “enhancing services” were recognized as the determinant factors of hotels’ brand position. Based on the research’s variables, there is a fierce & direct competition among the hotels under study. In general, two hotels are positioned in a group and the other three hotels are direct competitors. Finally, some suggestions have been proposed, in order to improve the hotels' brands positions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نسیم محمدیان محمودجیق | mohammadian mahmoudjigh
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدی ابراهیمی |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
امین سلطانی هوراند | soltani هوراند
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20674_6b1b44ae9d6c2d36fae2bd7bec36f8bd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336630.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات