این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
مطالعه مقایسهای الگوریتمهای خوشهبندی در راستای سنجش ارزش مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه
چکیده فارسی مقاله
دنیای رقابتی امروز، تعامل شرکتها و سازمانها را با مشتریان خود به طور قابل توجهی تغییر و بهبود داده است. از این رو، یکی از چالشهای اساسی سازمانها، شناسایی مشتریان فعلی خود، تخصیص بهینه منابع به آنها و ایجاد تمایز بین گروههای مختلف مشتری و در نهایت سنجش و رتبهبندی هر گروه بر مبنای ارزش آن گروه است. هدف اصلی این پژوهش، مطالعه مقایسهای بین الگوریتمهای خوشهبندی به عنوان یکی از مهمترین تکنیکهای داده کاوی و بهکارگیری آنها در راستای سنجش ارزش مشتریان(ارزش طول عمر مشتری) است. صنعت مورد مطالعه در این پژوهش، صنعت بیمه و به صورت جزئیتر، حوزه بیمه بدنه اتومبیل است. روش پیشنهادی این پژوهش، برگرفته از روش CRISP-DM است و نیز در راستای بخشبندی و سنجش ارزش طول عمر مشتریان، از یکی از مدلهای توسعه یافته RFM استفاده شده است. در این پژوهش اطلاعات نزدیک به 812 مشتری از شرکت منتخب در حوزه بیمه(بیمه بدنه خودرو) استخراج شده است و سپس با استفاده از نرم افزارهای توانمند در حوزه دادهکاوی و محاسبات آماری به نامهای RapidMiner وSPSS و Matlab و با بهکارگیری الگوریتمهای مختلف، مشتریان خوشهبندی شدهاند. پس از تحلیل نتایج هر خوشه و تعیین بهترین روش خوشهبندی بر مبنای شاخصهای Silhouette و SSE، به تحلیل و مقایسه ارزش مشتریان در خوشههای بهدست آمده از بهترین شیوه خوشهبندی میپردازیم. در نهایت با استفاده از فرایند پیشنهادی این پژوهش می توان ارزش هر گروه از مشتریان را در صنعت بیمه به دست آورد و استراتژیهای بازاریابی متناسب با هر گروه از مشتریان را ارائه نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Comparative Study of Data Mining Clustering Algorithms to Measure Customer Value in Customer Relationship Management in the Insurance Industry
چکیده انگلیسی مقاله
In today's competitive world, there is a significant improvement in enterprises’ relation with their customers. In modern business environment, there is a shift from product based frameworks to customer based frameworks. A thorough understanding of customers and their behaviors has found an important role in business strategies. One of the challenges facing organizations is to identify customers and allocate resources to them according to their values for the organization. As a result, finding a proper measurement and ranking method for different categories of customers is considered as one of the main priorities for customer relation systems.The main goal of the current research is to conduct a comparative study among the clustering algorithms and employ them to evaluate customers’ value (the lifetime value), subsequently. Insurance industry and more specifically Comprehensive Vehicle Insurance is the main target of this research. The proposed methodology for the current research is based on CRISP-DM. Besides that, one of the extended RFM models is utilized in order to categorize customers and measure their lifetime value in each sector. At the first step of this research, the information of nearly 812 customers had been extracted from 4800 data records of selected insurance companies in the period of 1391 to 1392 based on the Iranian calendar. Then, customers were clustered using sophisticated software tools in the area of statistical process and data mining including RapidMiner, SPSS and Matlab. After analyzing the results of each cluster, customers were categorized and ranked based on their lifetime value using silhouette and SSE indexes. Finally, the results of best clustering method were compared and analyzed. The proposed method of this research can be employed to find the value of each group of customers in the insurance industry and to determine the most proper marketing strategies for each of them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد صالح ترکستانی | mohammad saleh
دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
طاها منصوری |
دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
یاسمین تقی زاده |
موسسه آموزش عالی مهر البرز
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20651_0c97b7576c74282004a7d22d326671eb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336631.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات