این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۲۳-۳۸
عنوان فارسی
تأثیر حمایت مدیریت ارشد از اقدامات زیست محیطی بر استراتژی بازاریابی سبز و عملکرد زیست-محیطی کسب وکارهای صنعتی در ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر دو متغیر حمایت مدیریت ارشد از اقدامات زیست محیطی و فرهنگ زیست محیطی بر استراتژی بازاریابی سبز و همچنین تأثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد زیست محیطی و عملکرد اقتصادی در کسبوکارهای صنعتی در ایران میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری دادهها، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران عالی، میانی و عملیاتی کسبوکارهای صنعتی عضو وزارت صنعت، معدن، تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 80 شرکت از میان کسب وکارهای صنعتی، به عنوان نمونه، تعیین شدند. سپس دادهها با روش مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان میدهد که فرهنگ زیست محیطی در درون کسب وکارهای صنعتی بر اتخاذ استراتژی بازاریابی سبز تأثیر مثبت و معناداری دارد و حمایت مدیریت ارشد از اقدامات زیست محیطی موجب تقویت فرهنگ زیست محیطی در کسب وکارهای صنعتی در ایران میشود. اتخاذ استراتژی بازاریابی سبز در کسب وکارهای ایرانی، عملکرد اقتصادی را بهبود میبخشد اما با توجه به اینکه موضوع محیط زیست به عنوان یک موضوع استراتژیک در کشور ما در نظر گرفته نمیشود و کسب وکارها از استانداردهای به روز استفاده نمیکنند، عملکرد زیست محیطی وضعیت نامناسبی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Top Management Support on Green Marketing Strategy and Environmental Performance in the Industrial Sector of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
This research seeks to analyze the influence of top managerial support from environmental practices and environmental culture on green marketing strategy. Also, it aims to explore the impact of green marketing strategy on environmental performance and economic performance of business-to-business organizations in Iran. The survey was conducted using descriptive approach. The researchers have studied 80 B2B firms that were in the Ministry of Industry, Mine and Trade as well as the Industrial Development and Renovation Organization of Iran. Data were collected and analyzed using questionnaire as well as SPSS and LISREL softwares, respectively. The research findings revealed that environmental culture in B2B organizations has an influence on green marketing strategy and top managerial support from environmental practices can develop environmental culture inside the organization. Adopting green marketing strategy by B2B organizations in Iran can improve economic performance but since the issue of environment is not considered as a strategic issue in our country and organizations do not use updated standards, so the environmental performance is in inappropriate situation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منیژه حقیقی نسب |
دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
حمیدرضا یزدانی |
پردیس فارابی قم
فاطمه داورپناه کیاسرایی | davarpanah kiasaraei
دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20652_e313e27e2750455adf395e7aee3496af.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336632.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات