این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۴۳-۱۶۰
عنوان فارسی
محاسبه کارایی هزینه بخش بانکی در ایران و ارزیابی اثر عملکرد بازاریابی بانکها بر آن
چکیده فارسی مقاله
نظر به اهمیتی که بانکها در اقتصاد به عنوان واسطههای مالی دارند، مطالعه حاضر با استفاده از رویکرد مرز تصادفی و بکارگیری تابع کاب- داگلاس، به بررسی درجه کارایی هزینه بانکهای داخلی ایران و بنابراین متوسط کارایی هزینه سیستم بانکی کشور میپردازد و آن را طی سالهای 1391-1379 به روش حداکثر درستنمایی برآورد میکند. نتایج مطالعه نشان میدهد که کارایی هزینه سیستم بانکی کشور، طی دوره موردنظر برابر 8/62 درصد میباشد. متوسط کارایی بانکهای خصوصی، بالاتر از متوسط کارایی بانکهای دولتی و دولتی خصوصی شده، بهدست آمده است. همچنین نتایج، نشاندهنده وجود تفاوت قابل توجه بین درجه کارایی هزینه کاراترین بانک با ناکاراترین بانک در ایران است. مطالعه همچنین با بکارگیری روش اثرات تصادفی دادههای تابلوبی، اثر عملکرد بازاریابی بانکها بر کارایی هزینه آنها را نیز آزمون میکند که نتایج، رابطهای منفی و معنادار را بین سهم بازار سپرده بانکها و کارایی در سیستم بانکی ایران، نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Calculating Cost Efficiency of Banking Sector in Iran and Evaluating the Impact of Banksâ Marketing Performance on Cost Efficiency
چکیده انگلیسی مقاله
Regarding the important role of banks as the financial mediator in economy, the current research estimates the degree of cost efficiency in the Iranian banks and therefore the average of cost efficiency in the country banking system in the period of 2000-2012 using stochastic frontier analysis, Cobb-Douglas function, and also maximum likelihood method. The results showed that cost efficiency of the Iranian banking system in this period is equal to 62.8 percent. Furthermore, the average efficiency in private banks is more than the average efficiency of state-owned banks and also those banks which were active in the public sector before and now are active in the private sector. The findings also showed a significant difference between the cost efficiency degree of the most efficient bank and the most inefficient one. In addition, this research examined the impact of banks’ marketing performance on their cost efficiency using panel data random effects model. The results showed that there is a negative significant relationship between bank deposit market share and cost efficiency in the Iranian banking system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آمنه شهیدی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
کاظم یاوری |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمدعلی دهقان دهنوی | mohammad ali dehghan dehnavi
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حسن حیدری |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20658_4e3f90aac70427c616d5eda4f94198c6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336638.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات