این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۶۱-۱۷۸
عنوان فارسی
تأثیر مسئولیتهای اجتماعی شرکت بر عملکرد اجتماعی و واکنشهای مصرف کننده در صنایع غذایی
چکیده فارسی مقاله
مسئولیت اجتماعی شرکت، یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر عملکرد اجتماعی آن است و نقشی کلیدی در واکنشهای مصرفکننده نسبت به شرکت ایفا میکند. هرچه شرکت نسبت به ابعاد مسئولیت اجتماعی خود توجه بیشتری داشته باشد، مشتریان و جامعه، واکنش بهتری نسبت به آن خواهند داشت و در نتیجه عملکرد اجتماعی شرکت بهبود مییابد. هدف اصلی پژوهش حاضر، تدوین مدل تأثیرگذاری مسئولیتهای اجتماعی بر عملکرد اجتماعی و واکنشهای مصرفکننده است. این پژوهش از نظر هدف،کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی - پیمایشی و از نوع میدانی است. مبانی نظری پژوهش، به روش مطالعه کتابخانهای و دادههای آن، به وسیله نمونهگیری تصادفی و با پرسشنامه محقق ساخته، تدوین شده است و پایایی کلی 978 درصد بدست آمده است. جامعه آماری هدف این پژوهش، در بردارنده مدیران و مشتریان اصلی شرکت های منتخب صنایع غذایی استان خوزستان است .نمونه پژوهش شامل540 نفراز مدیران و مشتریان است که به طور تصادفی انتخاب شدهاند. برای پاسخ به سؤال پژوهش، بررسی فرضیهها و تجزیه و تحلیل یافتههای جمعآوری شده، از آمار توصیفی و آمار استنباطی با نرمافزارهای SPSS وAmos استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، تمامی فرضیههای پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد تأیید شد. به علاوه، نتایج پژوهش نشان داد که مدل پژوهش با دادههای جمعآوری شده از جامع آماری مورد نظر برازش دارد. بدین ترتیب مسئولیت اجتماعی هم بطور مستقیم و هم با میانجیگری عملکرد اجتماعی و واکنشهای مصرفکننده، بر عملکرد مالی تأثیر میگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Corporate Social Responsibility on Social Performance and Customer Reactions in the Foods Industry
چکیده انگلیسی مقاله
Corporate social responsibility is one of the most important factors that impacts on its social performance and plays a key role in consumer reactions towards the corporation. The more attention the corporation has to its social responsibility dimensions, the corporation facing better reaction from consumers and society and consequently its social performance increases. The main objective of this research is to develop a model of corporate social responsibility impacts on social performance and consumer reactions. This research is an applied research in terms of aim and descriptive-survey (field study) in terms of its nature. Theoretical foundations of the research were collected using historical researches and its data was obtained using random sampling method and also a researcher-made questionnaire, which its total reliability was equal to %978. Statistical population of the research includes major customers as well as managers of the selected food firms in Khuzestan province. The research sample consists of 540 managers and customers, who have been selected randomly. For responding the research questions, testing its hypotheses and analyzing the collected data, descriptive statistics and inferential statistics via SPSS and AMOS softwares were employed. According to the obtained results all of the research hypotheses have been confirmed at %95 level of confidence. Furthermore, the research findings revealed that the research model fits the collected data from the target statistical population. Thus, corporate social responsibility impacts on consumer reactions directly and indirectly with the mediating effect of social performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریدون امیدی |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
حسین رضایی دولت آبادی | rezaei dolatabadi
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مجید محمدشفیعی | mohammad shafiee
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20659_03e6f9128e639404a0967e7b6eb513c8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336639.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات