این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۶۹-۸۶
عنوان فارسی
شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش افراد به تبلیغات (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر)
چکیده فارسی مقاله
تبلیغات به عنوان یکی از بخشهای مهم در بازاریابی به شمار میرود و موضوعی که اهمیت زیادی دارد این است که توجه به چه مواردی بر نگرش مصرف کنندگان تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ در این پژوهش تلاش شده است این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که باورهای اقتصادی در تبلیغات، باورهای اجتماعی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای قانونی در تبلیغات و مفید بودن شخصی تبلیغات، بر نگرش به تبلیغات تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؛ جامعهی آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر میباشند؛ حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 413 نفر برآورد شد؛ جمعآوری دادهها به وسیلهی پرسشنامه بوده است و با استفاده از نمونهگیری تصادفی، پرسشنامه میان دانشجویان توزیع گردید. دادههای پژوهش به وسیله ی نرمافزار ایموس مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد توجه به باورهای اقتصادی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای قانونی در تبلیغات و مفید بودن شخصی تبلیغات بر نگرش افراد به تبلیغات تأثیر مثبت و معنادار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تبلیغات، نگرش به تبلیغات، بازاریابی، مصرف کننده،
عنوان انگلیسی
Identify factors affecting people's attitudes to advertising (Case study: Persian Gulf University, Bushehr)
چکیده انگلیسی مقاله
Advertising is an important part of marketing and one thing that is important is to pay attention to what will has more impact on the attitude of consumers. This study is an attempt to examine the issue of economic beliefs in advertising, promotions, social beliefs, ethics in advertising, legal belief in the usefulness of the ads and personal ads, ads on attitudes to be effective or not The population for this study were the students of Persian Gulf University, Bushehr. The sampleâs size was estimated with using Cochran's formula 413 persons Data were collected using questionnaires, and with random sampling, questionnaires were distributed among the students. The data were analyzed by software Amos and it was observed due to the economic ideas in advertising, ethics in advertising, legal belief in the usefulness of the ads and personal ads are positive and significant impact on attitudes to advertising.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره خسروی لقب |
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
حمید شاهبندرزاده |
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17792_25ae2e44791a7c01c81012105eb3054f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336658.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات