این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۲۱-۱۴۲
عنوان فارسی
بررسی تاثیر کاهش قدرت خرید بر نحوه خرید و استفاده مواد شوینده و پاککننده در میان مصرفکنندگان شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
یکی از عوامل اصلی و اثرگذار بر رفتار مصرفکننده شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است. در این پژوهش تاثیر کاهش قدرت خرید بر نحوه خرید و استفاده مواد شوینده و پاککننده در میان مصرفکنندگان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است. در پژوهش حاضر عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرفکننده از منابع مختلف کتابخانهای گردآورده شده است و به نحوه تاثیرگذاری این عوامل پس از پردازش در جعبه سیاه مصرفکننده تحت تاثیر انگیزش، نگرش، ادراک و یادگیری پرداخته شده است. همچنین تاثیر عامل اقتصادی کاهش قدرت خرید خانوار بر ذهنیت و عمل مصرفکنندگان از طریق پژوهش میدانی مورد مطالعه قرار گرفته است. دادههای مورد نیاز جهت آزمون مدل مفهومی ارائه شده، از توزیع و جمعآوری 440 پرسشنامه در میان مصرفکنندگان تهرانی با سطوح درآمدی مختلف که به صورت تصادفی انتخاب شدند، به دست آمد و دادههای 384 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. برای آزمون پیوندهای علّی بین متغیرها در مدل مفهومی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که کاهش قدرت خرید خانوار بر قسمتهای مختلف فرآیند رفتاری مصرفکنندگان مواد شوینده و پاککننده در شهر تهران تاثیر دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey in effects of reducing purchasing power on buying and consumption of detergent and cleaning products among consumers in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
One of the main factors influencing consumer behavior is economic conditions. This research has been done on the subject of "A Survey in effects of reducing purchasing power on buying and consumption of detergent and cleaning products among consumers in Tehran". The purpose of this research is analyzing the effects of decreased purchasing power on the consumer in detergent products. In this research different factors affecting the consumer behavior, the way these factors enter the consumer black box and are processed under the influence of motivations, attitudes, perceptions, and learning have been discussed. This research is categorized as a descriptive â survey study. The research is categorized as an application survey on a purpose basis. Questionnaires were used for data collecting. 440 questionnaires were distributed and 384 of them were used for analysis. Based on the results of the survey, after processing collected data, all five hypotheses were confirmed. The results show that decreasing purchasing power has had an effect on all stages of the consumer behavior process.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کیوان شایسته |
دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)
حسن شیبانی |
دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17793_19772af347f289875af303189c212f52.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات