این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۴۳-۱۶۰

عنوان فارسی تحلیل ارزش خرده فروشی بر‌اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های رفاه، مجموعه سیتی‌سنتر (هایپراستار) و کوثر )
چکیده فارسی مقاله چکیده: محیط پیچیده و پویای فروشگاه‌ها سبب می‌شود تا مشتریان برداشت‌های گوناگونی نسبت به وجهه و محصولات فروشگاه داشته باشند. فروشگاه‌ها باید در مدیریت تصویر خود در ذهن مشتری فعال باشند. تصویرسازی مطلوب و قدرتمند از فروشگاه نزد مشتری، موجد ارزش برای خرده‌فروش و نیز خریدار است. ارزش خرده‌فروشی در آگاهی، تداعی معانی، کیفیت درک شده و وفاداری نسبت به خرده‌فروش تجلی می‌یابد. در این پژوهش، تأثیر ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی بر ارزش خرده-فروشی در حجم نمونه 250 نفری از مشتریان فروشگاه رفاه، مجموعه سیتی‌سنتر و کوثر با پرسشنامه مطالعه شد. 11 فرضیه، با تحلیل مسیر، به کمک نرم‌افزار ایموس آزمون شده است. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر 6 بعد تصویر ذهنی فروشگاه بر ارزش خرده‌فروش و نیز تأثیر مثبت سایر ابعاد ارزش خرده‌فروشی بر وفاداری به خرده‌فروش است. با توجه به پیشنهادات، می‌توان ادراکات منفی تصویر ذهنی خریدار نسبت به فروشگاه را تعدیل نمود و جایگاه مطلوب را حفظ کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of Retailer Equity Based on Selected Store Image Dimensions (Case Study: Refah, CityCenter (HyperStar) & Kowsar stores)
چکیده انگلیسی مقاله Complex and dynamic stores environment causes customers have different perceptions to image and store products. Stores may be active in managing their images in customers mind. Desirable and powerful imagery from the store for customers creates value for retailers and customers. Retailer equity is manifested in awareness, association, perceived quality and loyalty towards the retailer. In this paper, the influence of dimensions of store image on retailer equity has been studied with a sample size of 250 customers of 3 convenience stores, Refah, complex of citycenter (HyperStar) and Kowsar, with a questionnaire. 11 research hypotheses with path analysis model, with AMOS software had been evaluated. Results show the positive influence of 6 dimensions of store image on retailer equity and the positive influence of other dimensions of retailer equity on loyalty towards the retailer. According to the proposals, can adjust negative perceptions of store image customer to stores and maintain desired position.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پریسا قربانیان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

زهرا یاوری |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

مجید محمدشفیعی | mohammad shafiee
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17791_b7cae65cb6e06586cf5491b964b54800.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336662.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات