این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۴۷-۱۶۲
عنوان فارسی
تاثیر شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی
چکیده فارسی مقاله
امروزه مشارکت سیاسی افراد در امر انتخابات یکی از دغدغه های مهم نظام های دموکرات در عرصه سیاسی است، به همین دلیل فعّالان این عرصه به دنبال عواملی مرتبط با این پدیده هستند تا بتوانند کم و کیف تاثیرات این عوامل را بر این مهم بیابند. در این راستا هدف از تحقیق حاضر تعیین تاثیر عواملی همچون تبلیغات، اقدامات حزبی، حامیان مشهور و رخدادهای سیاسی بر شخصیت برند سیاسی به عنوان عامل میانجی در تاثیرگذاری بر مشارکت سیاسی رای دهندگان است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده که به صورت پیمایشی انجام شده است .جامعه آماری این تحقیق شامل شهروندان منطقه 5 شهر تهران است که در نهایت با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 386 نمونه جهت تحلیل مورد استفاده قرارگرفته است. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل 8.54 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که تبلیغات، اقدامات حزبی، حامیان مشهور و رخدادهای سیاسی بر شخصیت برند سیاسی اثر مثبت و معنی داری دارد، همچنین شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی رای دهندگان اثر مثبت و معنی داری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation of the impact of political brand personality on political participation
چکیده انگلیسی مقاله
an important concern of democratic regimes in the political realm, as a consequence researchers explore related factors to this phenomenon to find how they influence the phenomenon. So the purpose of this study is to investigate the effects of factors like advertisements, political party activities, famous endorsers, and political events on political brand personality as a mediator variable which has an impact on public contribution. Statistical sample of this research consists of 386 citizens of Tehran-district 5- which has been selected via simple random sampling for analysis. This article employs Structural Equation Modeling and LISREL V.8.54 for the sake of information analysis. The results show that advertisements, political party activities, famous endorsers, and political events have a positive and meaningful influence on political brand personality, also political brand personality has a similar impact on citizenâs political contribution
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین امینی کسبی | amini kasbi
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عباس نرگسیان |
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17783_c4a9d5eed4ad9a43876dae3d424d192e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336674.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات