این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۴۱-۱۵۴
عنوان فارسی
بررسی و شناسایی سبکهای تصمیمگیری خرید مشتریان در فروشگاههای زنجیرهای
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، شناسایی و اولویتبندی سبکهای تصمیمگیری خرید مشتریان در فروشگاههای زنجیرهای میباشد. بدین منظور از مدل اسپرولز و کندال استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاههای زنجیرهای اتکای شهر تهران میباشد. . نمونه آماری این تحقیق، شامل 384 نفر از مشتریان شعب شهر تهران فروشگاه بوده که دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه جمعآوری گردید. در نهایت با استفاده از آزمونهای آماری مشخص شد، پنج سبک تصمیمگیری، کمالگرا، لذتگرا، عادتگرا، سرگردان در گزینههای زیاد، حساس به قیمت در بین مشتریان تهرانی فروشگاه اتکا قابل شناسایی و سبکهای تصمیمگیری حساس به برند، نوگرا و واکنشی قابل شناسایی نمیباشد. همچنین سبک تصمیمگیری حساس به قیمت از بالاترین اولویت و سبک تصمیمگیری سرگردان از پایینترین اولویت برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Review and identify customers' purchase decision making styles in chain stores
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to identify and prioritize customers' purchase decision making styles in the chain stores .In this regards Sprols & Kendall model was used. The statistical population is the customers of Etka chain stores in Tehran. The sample consisted of 384 customers of Etka branches in Tehran , which data was collected using a questionnaire . The statistical analysis was show that five styles e.g. perfectionist , impulsive, âhabitual, brand-loyalâ , âconfused by over choice âand âprice consciousâ in etka customers are identifiable and other styles e.g. brand conscious , novelty and recreational are not. And the âprice consciousâ style has highest priority and âconfused by over choice â style has lowest.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر وحید مقدم |
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
ایمان عمویی |
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
جلیل دلخواه |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17690_1447d6952ba022c17306295353197e57.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336710.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات