این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۹۱-۲۰۸
عنوان فارسی
بررسی اثر انگیزاننده های اجتماعی فضای فروشگاهی بر رفتار فرانقشی خریداران در نقطه خرید (مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیره ای رفاه)
چکیده فارسی مقاله
امروزه با شدت گرفتن رقابت در بازارهای خرده فروشی، خرده فروشان دیگر با ایجاد تمایز صرف در نمای بیرونی فروشگاه های خود، تغییر سیستم قیمت گذاری و حتی تنوع محصول قابل ارائه در فضای فروشگاه، نمی توانند فروشگاهی رقابتی و موفق در عرصه بازار داشته باشند. این مسئله بازار خرده فروشی را به سمت مفهومی تازه رهنمون ساخته است که از آن تحت عنوان "خرده فروشی نشاط آور" یاد می شود. در این تحقیق پس ازتشریح متغیرهایی همچون انگیزاننده های اجتماعی فضای فروشگاهی، شاخص های احساسی – ادراکی خریدارو رفتار فرانقشی خریدار، به بررسی تاثیر انگیزاننده های اجتماعی بر شاخص های احساسی - ادراکی و نیز رابطه بین شاخص های احساسی – ادرکی و رفتار فرانقشی خریدار گرداخته خواهد شد. همچنین تاثیر عوامل بوم شناختی شامل سن و جنس را به عنوان متغیر تعدیلگر در رابطه شاخص های احساسی- ادراکی خریدار بر رفتار فرانقشی مورد بررسی قرار می گیرد. در بررسی فرضیه اول تحقیق مشخص گردید که انگیزاننده های اجتماعی بر شاخص های احساسی – ادراکی تاثیر دارد. دربررسی فرضیه دوم تحقیق نیز مشخص گردیدکه شاخص های احساسی خریدار بر روی رفتار فرانقشی خریدار در نقطه خرید تاثیر گذار است. از سوی دیگردر بررسی فرضیه سوم تحقیق مشخص گردیدکه عوامل بوم شناختی خریدار شامل سن و جنس خریدار به عنوان تعدیلگر در رابطه بین شاخص های احساسی- ادراکی و رفتار فرانقشی خریدار اثر گذار نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Social Stimulants of Store Atmosphere on Buyer Extra-role Behavior A Study of Refah Chain Stores))
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, it is impossible for retailers to establish a competitive and successful store Atmosphere in the marketplace via making a distinction in the outer facades of their stores, altering the pricing system, and diversifying the products offered in the store, due to the intense competition emerged in retailing markets. In addition to the economic effect on buyersâ behavior, the stores should try their best to attain their goals by less costing. Furthermore, as retailers can change the buyersâ behavior to the extra-role behavior, they can attain more appropriate goals. The social stimulants of store Atmosphere is one of the most important and effective factors on buyersâ behavior at shopping place. So, In this research Weâve connected these variables according to the different studies and designed our model. The statistical society of this study is customers of Refah chain stores in Tehran and The number of sample is 413 people that they were in sore. Validity of questionnaire was calculated based on opinions of university professors, vendors and also through factor analysis. Weâve also used Coefficient alpha (Cronbach, 87 percent) and split half (83 percent) for getting the reliability(83 percent). According to the results, it was confirmed that Social Stimulants of store atmosphere in Refah chain stores have effect on emotional-cognitive indicators and at a result, they have effect on buyer extra role behavior and this effect is not affected by buyers gender and age
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جلال خرم |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
علیرضا مسیبی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
فرشته منصوری موید | mansouri moayyed
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17692_f27cacc1a10c14e61c1e11005228d3e3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336713.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات