این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۲۱۴-۱۹۵

عنوان فارسی بررسی عوامل موثر بر بهبود و توسعه بازار گیاهان دارویی در ایران (مطالعه موردی: اصفهان)
چکیده فارسی مقاله استفاده از گیاهان در درمان دارای پیشینه ای طولانی است و طب گیاهی همواره یکی از پایه های اصلی مکاتب طبی مشهور رایج در تمدن های باستانی بوده است. هم اکنون نیز گیاهان دارویی دارای اهمیت فوق العاده ای هستند و حجم بالایی از تجارت در دنیا را به خود اختصاص داده اند. با این وجود تا کنون تعداد محدودی مطالعه در ارتباط با بازاریابی گیاهان دارویی انجام شده است. در این تحقیق تلاش شده است تا عواملی که به بهبود و توسعه بازار گیاهان دارویی کمک می کند تعین و بر اساس آنها پیشنهاداتی کاربردی ارائه گردد. اطلاعات این تحقیق با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته با روش نمونه گیری در دسترس از 57 نفر عطار، 15 نفر داروساز و 14 نفر پزشک جمع آوری شده و داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و روش آماری تست تجزیه و تحلیل گردیده است. نتایج نشان داد که فرهنگ سازی و آشنایی مردم با مزایای گیاهان دارویی ، به کارگیری روشهای نوین و بهداشتی در توزیع و فروش، افزایش دانش فروشندگان، گسترش آموزش طب گیاهی، بهبود و توسعه صنایع فرآوری، استاندارد کردن گیاهان دارویی، ترغیب و آموزش کشت گیاهان ، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تجویز گیاهان دارویی و تدوین قوانین مدنی در زمینه فروش و تجویز این گیاهان به بهبود و توسعه بازار آنها کمک می کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش، هوش هیجانی، یادگیری سازمانی،

عنوان انگلیسی Investigating effective factors on improvement and development of medicinal Pants in Iran (case study Isfahan city)
چکیده انگلیسی مقاله Using plants has a long history in treatment. Herbal medicine has always been one of the main pillars of the famous medical school in ancient civilization. Nowadays also, a high Volume of trade in the world is belongs to medicinal because of its current importance. However a very few studies have been performed in the field of medicinal plants marketing In this study we have tried to determine the factors that can help to improve and develop The market of medicinal plants in Iran. The paper is descriptive-cognition and the related Information for this scope have been collected by using library resources such as books And scientific journals, moreover for collecting necessary data in order to confirm or reject Research hypothesis a questionnaire made by researchers have been used, data analyzed with SPSS software and presumption statistical methods. Sample 57 consists of medicinal plants sellers(druggist), pharmacists and doctors choose with random sampling. The result showed that all the variables factors of the study can help to improve and expand medicinal market.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Medicinal plans, Medicinal plants marketing, Herbal medicine

نویسندگان مقاله حسین زارع زردیینی | zare زردیینی
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

سید فتح اله امیری عقدایی | seyed fathollah amiri aghdaei
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17672_e60617c37e0ef4c989a21052e0b67747.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336726.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات