این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۱۳-۱۴۰
عنوان فارسی
بخش بندی بازار محصول لپ تاپ بر مبنای سبک زندگی (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه فردوسی)
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بخشبندی بازار محصول لپ تاپ با استفاده از سبک زندگی والس و پی بردن به تفاوتهای موجود میان این بخش ها است.والس به طور خاص بخشهای مصرفکننده را براساس ویژگیهای شخصیتی که رفتار در بازار را تحت تأثیر قرار دهد، تعریف میکند.از نظر والس مصرفکنندگان به هشت گروه تقسیم میشوندکه نه تنها شامل متغیرهای روانی میشود، بلکه درآمد، میزان تحصیلات، خواستههای خرید و دیگر عوامل را اضافه میکند.ارزشها و سبک زندگی عامل تعیینکننده در تصمیمگیری مصرفکننده میباشند.در این تحقیق سعی شد بر اساس پرسشنامه سبک زندگی والس بخشهای مختلف بازار شناسایی و الزامات هر بخش از ویژگیهای محصول لپ تاپ مشخص شود. جهت انجام کار پرسشنامهای کتبی طراحی و400 پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توزیع شد و 308 مورد جمعآوری گردید. نرخ پاسخگویی نهایی پس از حذف 5 پرسشنامهی غیرقابل استفاده،77٪ بود. برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد هر بخش با توجه به ویژگی های روانشناختی خود، الزامات و خصیصههای متفاوتی را طلب می کند. در پایان نیز محدودیتهای تحقیق برشمرده و پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی آورده شد
کلیدواژههای فارسی مقاله
بخش بندی بازار، سبک زندگی، مدل کانو، رضایت مشتری،
عنوان انگلیسی
Segmenting Notebook PC market based on life style (The case of Ferdowsi University students)
چکیده انگلیسی مقاله
This study is aimed to segment the Notebook PC market using VALS life style and to find out the differences between these segments. Vals specifically defines the consumer segments based on personality traits influencing the market behaviors.According to Vals, consumers are divided to eight categories not only based on psychological variables, but also income, education level, buying demands, and some other factors.Life style and values are determinant factors of consumer's decision-making. This study seeks to identify different segments of Notebook PC market and specify the requirements of each segment.To do this, we designed a written questionnaire, distributed 400 questionnaires between the students of Ferdowsi University of Mashhad, and collected 308 ones. The final response rate after eliminating five non-eligible questionnaires was 77%. For data analyzingand answering the research questions, descriptive and inferential statistics were used. The results indicated that each market segment requires different features and requirements as for its psychological attributes. At the end, research limitations were enumeratedand some suggestions for future studies were made.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منیره احمدی منش |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
قاسم اسلامی |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
مصطفی کاظمی |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17711_8e65bc1b4026910e6002cd9d5a93a681.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336739.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات